پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۹۹۳
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان مرکزی با بیان اینکه زلزله شب گذشته در استان مرکزی نشان داد که آمادگی دستگاه‌های مرتبط اجرایی و امدادی استان در برابر زلزله در سطح مطلوب است، گفت: در زلزله شب گذشته هشت نفر در ساوه مصدوم شدند که یک نفر مصدومیت بر اثر سقوط از ارتفاع و مابقی مصدومیت ناشی از ترس و استرس بود.

شعار سال: سعید فرخی افزود: زلزله شب گذشته تقریباً در تمامی نقاط استان احساس شد و از آنجاکه کانون وقوع این زمین لرزه در استان البرز و غرب استان تهران بود به دلیل نزدیکی شهرستان‌های ساوه و زرندیه با این دو استان شدت لرزش در این دو شهرستان به مراتب بیشتر از سایر نقاط استان بود.

وی بیان کرد: خوشبختانه زلزله چهارشنبه شب هیچگونه خسارت جانی و مالی در استان نداشت و تعدادی مصدوم در شهرستان ساوه به مراکز درمانی اعزام و یا مراجعه کردند که آنهم به دلیل ترس و استرس ناشی از خروج از محل اقامت بود.

فرخی اظهار کرد: به محض وقوع زلزله دستگاه‌های مرتبط نظیر هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و... به حالت آماده‌باش درآمدند و شورای هماهنگی مدیریت بحران راس ساعت 1.30 بامداد در ساوه و راس ساعت سه بامداد در زرندیه تشکیل جلسه داد.

وی تصریح کرد: با اعلام آماده باش در سراسر استان دستگاه‌های اجرایی و امدادی آماده ارائه خدمات در صورت وقوع خسارت جانی و مالی احتمالی برای مردم استان مرکزی و به عنوان استان معین برای شهرهای همجوار بودند.

فرخی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ارزیابی میزان آمادگی و سرعت عمل مجموعه استان در برابر زلزله‌های احتمالی گفت: سرعت عمل و آماده باش سریع نیروهای امدادی و اجرایی استان در اولین زمان ممکن شب گذشته پس از وقوع زلزله نشان داد که سطح آمادگی بسیار بالا بوده و در واقع زلزله یک مانور موفق واقعی دستگاه‌های استان بود که با موفقیت انجام شد و نشان داد که استان از این حیث از آمادگی بالایی برخوردار است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 30 آذر 96، کد مطلب: 96093017027، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین