پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۳۴۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
معاون مطبوعاتی در نخستین جلسه کارگروه «کودک و رسانه» به انجام فعالیت زیربنایی موثر در حوزه کودک تاکید کرد.

شعارسال: به نقل از روابط عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی، نخستین جلسه کارگروه «کودک و رسانه» با حضور محمد سلطانی فر (معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)،مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و دبیر هیات نظارت بر مطبوعات، صدیقه حسن زاده (فعال رسانه‌ای و مدیرکل آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان)، الهه کسمایی (مدرس دانشگاه و تهیه کننده ارشاد تخصصی کودک و نوجوان در تلویزیون)، مینا هاشمی(نویسنده، تهیه کننده و مجری با سابقه برنامه‌های سیما) و مهدیار نوید ادهم (مدیرکل فناوری اطلاعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) برگزار شد.

محمد سلطانی فر، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حساسیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت مطبوعاتی در حوزه کودک و نوجوان، هدف از تشکیل کارگروه «کودک و رسانه» را ارائه دیدگاه‌های کارشناسی و تخصصی در حوزه رسانه‌ای، بررسی صلاحیت متقاضیان رسانه در این حوزه، رصد و بررسی فعالیت رسانه‌های فعال این بخش، ارائه ایده‌های نو در حوزه رسانه‌ای و تقویت زیرساخت‌های حمایتی-نظارتی عنوان کرد.

او با اشاره به اینکه در حوزه کودک، دچار فقر فعالیت پژوهشی و خلاء فعالیت‌های زیربنایی رسانه‌ای جذاب و دارای مخاطب هستیم، تاکید کرد: معتقد به انجام فعالیت زیربنایی موثر در حوزه کودک هستیم که قطعا با تولید محتوای مناسب و به روز در کنار ارائه جذاب در قالبهای متنوع موثرتر خواهد بود.

سلطانی فرافزود: با توجه به حساسیت ویژه بخش کودک، شکل گیری این کارگروه و یا تجمیع تشکل‌های مردمی برای نقش آفرینی در این حوزه بسیار اهمیت دارد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «حمایت ویژه از نشریات فعال این حوزه، کمک به توزیع بهتر این نشریات، همکاری با نهادهای مرتبط برای همراهی بیشتر با رسانه‌های فعال این حوزه، بهره برداری از معاونت‌های دیگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف هم افزایی و تاثیر بیشتراستفاده از ظرفیت‌های دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها باهدف تهیه پژوهش های میدانی، انتشار کتب و پایان‌نامه‌های مرتبط کاربردی و برگزاری دوره‌های آموزشی» را از جمله اهداف معاونت مطبوعاتی برای تشکیل این کارگروه دانست.

دراین جلسه، مدیران حاضر و کارشناسان کارگروه «کودک و رسانه» مطالب و نکات مدنظر خود را ارائه کردند که «استفاده از ظرفیت منطقه‌ای در برنامه ریزی‌ها بویژه کشورهای فارسی زبان همسایه، لزوم هماهنگی میان ارگان‌های تصمیم ساز و اجرایی در حوزه فرهنگ، افزایش مهارت‌های والدین، مهارت آموزی برای کودکان و آینده پژوهی برای ترسیم افق پیش رو، هماهنگی برای مشارکت بانک ها و موسسات مالی در حمایت از رسانه‌های حوزه کودک، افزایش سواد رسانه‌ای والدین و کودکان برای استفاده بهتر از فضای مجازی، استفاده از ظرفیت های وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صداوسیما، برگزاری طرح های گردشگری در نقاط مختلف با محوریت کودکان و محصولات فرهنگی» از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 24 اسفند 1396، کدخبر: 96122413603، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
نه فقط در بحث کودک.کلا زمینه علوم انسانی در کشور ما بسیار ضعیف و عقب افتادست و باید خیلی بیشتر از این حرف ها به اون بها داد
س.د۷۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
در حوزه ی کودک که سرمایه های جامعه مان هستند بسیار نسبت به بقیه کشور ها کمکاری کرده ایم و بودجه کمی صرف شده
ن.ف83
ناشناس
Norway
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
0
کی وقته پژوهش های حوزه ی کودک زیر خط فقره
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین