پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۹۳۸۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرا و عمل به شعار سال 97 فقط متوجه مسئولین نیست بلکه همه آحاد مردم نیز باید به آن توجه کنند.
شعارسال:عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرا و عمل به شعار سال 97 فقط متوجه مسئولین نیست بلکه همه آحاد مردم نیز باید به آن توجه کنند.

محمد عزیزی نماینده مردم ابهر و خرمدره و کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی در مورد سخنان مقام معظم رهبری پیرامون حمایت از کالای ایرانی گفت: اجرا و عمل به شعار سال 97 فقط متوجه مسئولین نیست بلکه همه آحاد مردم نیز باید به آن توجه کنند. بحث حمایت از کالای ایرانی باید نصب العین همه باشد تا به آن عمل شود و طبق منویات رهبر انقلاب بحث حمایت از کالای ایرانی به یک عزم و تلاش همگانی نیاز دارد.

وی تصریح کرد: البته اولین موضوع این است که وضعیت تولید ما در داخل اصلا خوب نیست. یعنی کارخانه ها و کارگاه های ما در حال حاضر با 30 الی 40 درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند. که این آمار نشان دهنده لزوم ایجاد تغییرات در کارخانه ها و مراکز تولیدی کشور است.

عزیزی ادامه داد : بحث بعدی کاهش هزینه تمام شده کالا های تولیدی داخلی است، که این مسئله نیازمند مباحث کارشناسی است. مسئله بعدی افزایش حمایت دولت از تاسیس و ایجاد کارخانه های جدید است، نه اینکه برای تولیدکنندگان وام هایی با سود های 30 الی 35 درصد در نظر گرفته شود، این مسئله خلاف حمایت از کالای ایرانی است.

وی همچنین درباره لزوم دقت در شناسایی صنایع مزیت دار و صنایع زیان ده تاکید کرد و گفت: باید در اسرع وقت صنایع سودده شناسایی و تقویت شوند تا مانع از هدر رفت هزینه ها شود.

عزیزی اذعان داشت: یکی از مهم ترین مباحث ایجاد و تقویت خدمات پس از فروش برای کالا های مختلف است تا مشتریان با خیال راحت خرید کرده و از کالا استفاده کنند. این ها همه مباحثی هستند که نیاز به کار کارشناسی و تخصص داشته تا عملیاتی شود. اخیرا دولت مصرف کالای خارجی را ممنوع کرده است، این مسئله تکراری شده است. این مصوبه قبلا هم صادر شده وعملیاتی نشده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : دولت به جای تصویب دوباره باید کارشناسی می کرد که این مصوبه تا چقدر اجرایی شده است. به طور مثال وقتی که در داخل کشور تولید واگن قطار داریم چرا باید از کشور روسیه واردات انجام شود. باید روی مباحثی مانند این باید کار بررسی کارشناسی شود.

وی پیرامون فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حضور جوانان در عرصه های مدیریت کشور تصریح کرد: جوان ها که خود به تنهایی قادر به حضور در این عرصه نیستند. شما به ترکیب دولت نگاه کنید، هیئت دولت شباهت زیادی به خانه سالمندان دارد. اکثر معاونان وزیر بازنشسته هستند برخی نیز در حال گذراندن دوران دوم بازنشستگی خود در وزارتخانه ها هستند. این مسئله در خصوص وزراء، مدیران ارشد، استانداران و سایر مدیران نیز صدق می کند. با این شرایط جوانان چگونه دراین عرصه حضور پیدا کنند؟ ما باید برای جوانان شغل ایجاد کنیم. با وجود پیگیری ها بسیارزیاد من و سایرنمایندگان مجلس در جهت کنار گذاشتن مدیران چند شغله باز هم این پیگیری ها بی نتیجه مانده است.

عزیزی در خصوص ایجاد شغل توسط هیئت دولت اذعان داشت: آنچه که حقیقت دارد این است که دولت امکان ایجاد شغل را ندارد. ما باید زمینه ایجاد اشتغال را با سرمایه گذاری فراهم کنیم. وقتی که هزینه دولت در بخش اجرایی و جاری طبق آمار 204 هزار میلیارد تومان است، در حالیکه بودجه ارائه شده به مجلس 367 هزار میلیارد تومان است پس طبق آمار 70 درصد از بودجه به هزینه جاری سیستم کشور که مربوط به حقوق و دستمزد و مزایا است، تعلق می گیرد یعنی دولت دیگر بودجه ای برای ایجاد اشتغال ندارد. راهکاراین است که از سرمایه گذاران خارجی دعوت کنیم تا با سرمایه گذاری در زمینه های مختلف به ایجاد اشتغال و تولید ترغیب شوند.

وی همچنین در خصوص تعصب ایرانی در مورد خرید کالای تولید ایران گفت: به نظرمن مردم ما اتفاقا روی کالای ایرانی و خرید آن بسیارتعصب دارند. مردم ما علاقه و تعصب به خرید کالای ایرانی دارند. ولی ابتدا باید توهمی که در ذهن مردم ما شکل گرفته که کالای خارجی در هر حال بهتر از کالای ایرانی است باید حذف شود. این کار نیز وظیفه رسانه ها در کشور است. آیا رسانه ها دراین زمینه موفق بوده اند !؟

وی در پایان با جمع بندی سخنان خود اظهار داشت: فرمایش مقام معظم رهبری بحث اقتصاد و معیشت مردم است. این مسئله باید توسط رسانه ها برای مردم تبیین شده و مردم ایران با غرور وتعصب نسبت به کالای ایرانی از آن حمایت و خرید کنند. اما تولید کنندگان نیز نقش اساسی در این زمینه دارند. آنها باید کالای با کیفیت به مردم ارائه کنند. چرا باید در کشور ما پراید پس از 20 سال با شکل اولیه خود عرضه و تولید شود!؟ مسائلی که در این زمینه مهم هستند عبارتند از کیفیت بالا، تنوع بالا، قیمت مناسب، کاهش هزینه تمام شده و مهم تر ازهمه تبلیغات و بازار یابی فعالیت شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسکانیوز، تاریخ انتشار13فروردین 96، کدخبر: 917914، www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
0
0
مسئله ای وجود دارد به نام مزیت نسبی که خرید بعضی از کالا های خارجی چنین چیزی را برای مردم ایجاب میکند
ا.ح75
علی8
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
0
0
هیچ کس نگفته است که کالای خارجی بهتر است ، اما در میان مردم برخی چیز ها مانند همین خرید کالای خارجی عادی شده است
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
0
0
لزوما بهتر نیست اما تجربه نشون داده که مانگاری بیشتری دارن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
این توهم امروزه میون همه مردم کشور وجود داره ؛ برای حذف کردنش باید هزینه های زیادی در تبلیغات کشور بکنید
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین