پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۶۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
تعدادی از لندکروزهای جنجالی چندصد میلیون تومانی که مدتی پیش ورودشان به ناوگان پلیس حاشیه‌ساز شده بود، به‌جای به‌کارگیری در یگان‌های عملیاتی زیر پای فرماندهان قرار گرفته است.

شعار سال: ورود جنجالی لندکروزهای چندصد میلیونی به ناوگان پلیس آن هم در دقیقه 90 و تنها چند روز مانده به آغاز سال 97 که اتفاقاً شعار آن حمایت از کالای ایرانی بود در حالی اتفاق افتاد که بحث‌ها و حاشیه‌های زیادی پیرامون این ورود جنجالی شکل گرفت.

طی سال‌های اخیر شاید موفق‌ترین نمونه تغییر ناوگان خودرویی پلیس مربوط به دورانی باشد که خودروهای فرسوده پیکان و تویوتا کریسیدای ژاپنی که عملکرد چندان قابل قبولی در مأموریت‌های پلیسی نداشتند، جای خود را به بنزهایی دادند که به آخرین تجهیزات ارتباطی و امنیتی و پلیسی مجهز بودند و با ورودشان نه‌تنها تحولی در انجام مأموریت‌های پلیس که حتی در نوع نگاه مردم به نیروی انتظامی نیز ایجاد کردند.

پس از ورود بنزهای E240 به رده‌های مختلف پلیس و به‌کارگیری این خودروها در انواع مأموریت‌های پلیسی درون‌شهری و جاده‌ای در همه یگان‌های پلیس، تا سال‌ها مردم پلیس را با بنز می‌شناختند و به‌نظر می‌رسید این خودرو توانست پاسخگوی بخش عمده‌ای از نیازهای عملیاتی و مأموریتی نیروهای انتظامی باشند.

اما بعد از گذشت چند سال و فرسودگی بنزهای پلیس، فرماندهان نیروی انتظامی دست به کار نوسازی ناوگان پلیس شدند و علی‌رغم ادعای انجام آزمایش‌های فنی و تخصصی خودروهای داخلی و خارجی پیش از اضافه شدن به ناوگان پلیس، بارها بخت و اقبال پلیس را امتحان و با سعی و خطا به‌روی تعداد زیادی از خودروها آرم پلیس را حک کردند و نهایتاً به‌دنبال ناکارآمدی هریک از این خودروها، شانس خود را مجدداً امتحان کرده به‌سراغ خودروی دیگری رفتند و این چرخه بارها و بارها ادامه یافت. ادامه‌دار بودن این چرخه ناقص و پرهزینه تا جایی بود که لباس پلیس بر تن انواع خودروها پوشیده شد ولی این داستان به انتهای خود نرسید؛ از پراید و سمند پلیس تا مگان و مزدا3 و سراتو. حتی پای ماکسیما، تیانا، زانتیا و ویتارا هم به‌میان کشیده شد و سرنخ این کلاف سردرگم در اسفند امسال به خودروی لوکسی رسید که قیمت چندصد میلیونی آن حرف و حدیث‌های بسیاری به‌دنبال داشت.

با رونمایی از لندکروزهای جدید پلیس علی‌رغم برخی استقبال‌هایی که از مجهز شدن پلیس ایران به خودروهای روز دنیا شد ولی پای انتقاداتی جدی هم به‌میان آمد؛ انتقاداتی که مهمترین آن‌ها چرایی به‌کارگیری خودرویی لوکس بود که هریک از آن‌ها قیمتی بالغ بر نیم میلیارد تومان دارد و این در حالی است که می‌شد با جست‌وجوی بیشتر لیست بلندبالایی از خودروهای پرقدرت با توان مانور بالا را تهیه کرد که قیمتی به‌مراتب کمتر از این خودروی لوکس دارند.

با وجود تمام این حرف و حدیث‌ها، نکته قابل توجه دیگر که جای سؤال جدی دارد آن است که قطعاً ورود لندکروزهای چندصد میلیونی به ناوگان پلیس برای انجام بهتر، سریعتر و مؤثرتر مأموریت‌های پلیسی بوده ولی در روزهای اخیر شاهد هستیم که تعدادی از فرماندهان نیروی انتظامی و راهور خودروهای قبلی خود را با لندکروزهای لوکس فوق‌مدرن تعویض کرده‌اند و این خودروها که می‌بایست در مناطق عملیاتی و در اختیار یگان‌های مأموریتی قرار گیرد زیر پای مدیران و فرماندهان قرار گرفته است.

به هر حال امید آن می‌رود که روند تجهیز ناوگان خودرویی پلیس به خودروهای جدید تغییر کند و با دقت بیشتری خودروهای مورد نیاز انتخاب شود و در اختیار یگان‌های مورد نظر قرار گیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 14 فروردین 97، کد مطلب: 1691682، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
خودرو های نیروی های پلیس در چند سال گذشته تغییرات بسیاری را به خود دیده است ؛ این تغییرات باید در راستای نیاز های این یگان باشد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین