پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۴۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه مراتع این استان وضعیت متوسطی از نظر پوشش گیاهی دارند، گفت: هنوز فرصت برای بارندگی بهاره وجود دارد ضمن اینکه ییلاقات استان هنوز در زیربرف قرار دارند.

شعارسال: مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه مراتع این استان وضعیت متوسطی از نظر پوشش گیاهی دارند، گفت: هنوز فرصت برای بارندگی بهاره وجود دارد ضمن اینکه ییلاقات استان هنوز در زیربرف قرار دارند.

اسفندیار خزائی ، با اشاره به اینکه استان همدان یک درصد از مراتع کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: 822 هزار هکتار از مراتع کشور در استان همدان قرار دارد که از این سطح 3 درصد از علوفه کشور تولید می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هنوز مراتع استان به پوشش گیاهی قابل اشتعال نرسیده است، تصریح کرد: همدان به علت اینکه جزء استان‌های سردسیر کشور است، در سال جدید تا کنون آتش‌سوزی مراتع نداشته است.

خزائی ماه‌های بحرانی برای وقوع آتش‌سوزی در مراتع استان را خرداد ماه به بعد دانست و ادامه داد: با توجه به بارندگی‌های ناچیزی که تا کنون در استان رخ داده، احتمال آتش‌سوزی علوفه‌های مرتعی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت گشت‌های ویژه در تعطیلات نوروزی، افزود: با توجه به فرهنگسازی، کمک دهیاران و افزایش آگاهی مردم نسبت به وضعیت مراتع خوشبختانه در سال گذشته وضعیت مطلوبی در زمینه کاهش آتش‌سوزی در مراتع داشتیم به‌طوریکه میزان آتش‌سوزی مراتع نسبت به سال 95 با کاهش 700 درصدی همراه بود.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان همدان یادآور شد: استان همدان در سال گذشته جزء استان‌های خوب در زمینه کنترل آتش‌سوزی مراتع بود به‌طوریکه در این مدت تنها 70 هکتار از مراتع درجه 3 استان در حریق سوخت این درحالیست که در سال 95 در حدود 477 هکتار از مراتع استان دچار حریق شده بود.

وی با اشاره به تقویم کوچ عشایر به استان همدان، اظهار کرد: عشایر استان براساس تقویم کوچ باید 15 اردیبهشت وارد استان شوند که در این راستا اطلاعیه‌هایی داده شده تا با رعایت تقویم به مراتع استان وارد شوند.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان همدان خاطرنشان کرد: عشایر استان همدان 600 هزار واحد دامی دارند که از این تعداد 70 هزار واحد دامی کوچ‌رو و مجاز هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 19 فروردین 1397، کدخبر: 97011905156، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
همدان میتونه پایگاه دامپروری ها در کشور بشه
باید به صورت مصنوعی احیا بشن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین