پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۶۰۴
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱
در این نوشته می خواهیم در خصوص جانداری صحبت کنیم که حالا در ایران و تهران عضو به اصطلاح محترمی از خانواده هاست! حرف از صدایی است که این روزها با نام سرگرمی حتی دلخوشی نظم و انضباط آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی را به بازی گرفته است.

شعارسال: «نجس است»، «بیماری می‌آورد» «یک بار دیگر بغلش کنی و در راه پله‌ها ببری، با خودش از خانه باید بروی»، «آپارتمان جای نگهداری سگ و گربه نیست»؛ اینها بخشی از مشاجره ساکنین مجتمع ها با صاحبان حیوانات خانگی است. در این نوشته می خواهیم در خصوص جانداری صحبت کنیم که حالا در ایران و تهران عضو به اصطلاح محترمی از خانواده هاست! حرف از صدایی است که این روزها با نام سرگرمی حتی دلخوشی نظم و انضباط آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی را به بازی گرفته است. درست حدس زدید! در این نوشته می خواهم در خصوص قوانین و مقررات نگهداری حیوانات در آپارتمان خدمت شما نکته هایی را عرض کنم. پس تا آخر با ما همراه باشید.

در سالهای اخیر در حالی هر روز به تعداد دارندگان حیوانات خانگی به ویژه سگ و گربه اضافه می شود که نگهداری آنها در مجتمع های مسکونی و اماکن عمومی چندان با فرهنگ ایرانی اسلامی همخوانی ندارد و اغلب ممکن است موجب نارضایتی همسایه ها و افراد حاضر در مکانهای عمومی شود. این میهمانان ناخوانده و غریبه که از نظر صاحبش وصله ناجور و بر زندگی اجتماعی نیست و حتی یکی از تجملات آنان محسوب می شود، مشکلاتی را برای ساکنین آپارتمان ها و مجتمع ها ایجاد کرده است. امّا آیا در خصوص نگهداری حیوانات در آپارتمان قوانین و مقرراتی وجود دارد؟!

بر اساس تبصره ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون آپارتمان‌ها در سال ۱۳۴۷ ، نگهداری حیوانات در قسمت‌های مشترک ممنوع است، طبق قانون قسمت‌های مشترک ساختمان شامل پشت‌بام، راه‌پله‌ها، راهروها، حیاط، پارکینگ است که کسی حق نگهداری هیچ‌گونه حیوانی اعم از اهلی و وحشی را در این قسمت‌ها ندارد و نگه‌دارنده حیوان در این قسمت‌ها مجرم بوده و می‌توان علیه وی شکایت کرد. نگهداری حیوانات در قسمت‌های اختصاصی آپارتمان با رعایت دو ضابطه مشکلی ندارد؛ اول آنکه از نظر مقررات و قوانین بهداشت ایجاد بیماری نکند و دوم آنکه برای همسایه‌ها ایجاد مزاحمت ننماید. در صورت بروز هرکدام از این دو مورد شخص نگهدارنده حیوان طبق ماده ۶۹۰ مجرم می‌باشد و سایر همسایه‌ها می‌توانند از او شکایت کنند.

به طور کلی در قوانین قضایی نگهداری سگ و گربه و … در خانه و محیط های مسکونی به دلیل سر و ضدا و مزاحمتی که برای همسایگان دارد، مصداق سلب آسایش عمومی محسوب شده و قایل پیگرد قضایی است. بیاییم با تعامل و گفتگو بسیاری از موضوعات اختلافی خود را حل نماییم. چه بسا بدون هیچگونه شکایت مشکلات حل خواهد شد. این نکته یادمان باشد که هر جانداری برای مکانی افریده شده است و دور کردن آن از محل زندگی خود، سبب اذیت و آزار حیوان خواهد شد. یاد بگیریم که داشتن حیوان خانگی، یک پُز غربی است و نشانه با کلاس بودن نیست. ارزش انسان به داشته های درون آن می باشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت مباشر، تاریخ انتشار: 16اسفند1395، کدخبر: - : www.mobasher.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین