پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۹۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
یک انفجار بزرگ شامگاه دوشنبه شهر ادلب در شمال غرب سوریه را که تحت کنترل گروه‌های مسلح است، لرزاند و نزدیک به صد زخمی و کشته بر جای گذاشت.
شعارسال: منابع خبری شامگاه دوشنبه از وقوع یک انفجار بزرگ در شهر ادلب واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- اعلام کرد که در جریان این انفجار تا این لحظه ۱۹ نفر کشته شده‌اند.

در جریان انفجار مذکور، ۸۱ نفر نیز به شدت زخمی شده اند و این گروه اعلام کرد که به احتمال زیاد به خاطر وضعیت خطرناک افراد زخمی، بر تعداد کشته‌ها نیز افزوده خواهد شد.

به گفته دیدبان، علت انفجار در شهر ادلب که تحت تسلط تروریست‌های معارض قرار دارد، یا شلیک موشک است یا انفجار یک خودروی بمب گذاری شده.

چند نفر نیز مفقود شده‌اند و مشخص نیست که آیا این افراد در زیر آوار زنده هستند یا خیر.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه که در محل انفجار حضور یافته است، می‌گوید که یک ساختمان تقریبا منهدم شده و چند ساختمان دیگر به شدت آسیب دیده است.

در این شهر عناصر تروریستی «هیئة تحریر الشام» که جبهه النصره رکن اصلی آن است، حضور دارند. همچنین شماری از تروریست‌هایی که به همراه خانواده‌های خود از غوطه شرقی اخراج شده بودند، در استان ادلب مستقر شده اند.

یک منبع محلی از ادلب اعلام کرد که شاید یک موشک این انفجار را رقم زده باشد.

به گفته این منبع، احتمال دارد که این موشک از شهر‌های «منبج یا تل رفعت» شلیک شده باشد، ولی تا کنون هیچ چیز قطعی نیست.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری تحلیلی تابناک  ، تاریخ انتشار:21فروردین 1397، کدخبر:  ۷۸۸۹۰۲ ،www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
کی میخواد که این ظلم ها در سوریه به تمامی برسه؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین