پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۱۲۴۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
بانک مرکزی اطلاعیه شماره ۲ یکسان سازی نرخ ارز خود را در رابطه با نحوه تأمین ارز مسافرتی، درمانی و دانشجویی منتشر کرد.

شعارسال:بانک مرکزی اطلاعیه شماره ۲ یکسان سازی نرخ ارز خود را در رابطه با نحوه تأمین ارز مسافرتی، درمانی و دانشجویی منتشر کرد.

 به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی؛ این بانک در راستای اجرای تصمیم مورخ 20 فروردین 1397 ستاد اقتصادی دولت مبنی بر یکسان سازی نرخ ارز با بهای 42000 ریال برای هر دلار که به منظور تثبیت بازار ارز اتخاذ شد، اطلاعیه شماره 2 یکسان سازی نرخ ارز خود را در رابطه با نحوه تأمین ارز مسافرتی، درمانی و دانشجویی منتشرکرد.

متن کامل این اطلاعیه به این شرح است:

1. ارز مسافرتی برای یک بار سفر در سال به میزان 1000 یورو یا معادل آن به سایر ارزها به مسافران در مرزهای خروجی هوایی پرداخت می‌شود. میزان ارز مسافرتی پرداختی به مسافران هوایی به کشورهای هم مرز و کشورهای مشترک المنافع به غیر از عراق 500 یورو یا معادل آن به سایر ارزها است.

2. متقاضیان ارز مسافرتی موظف به ارائه گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران، بلیط هواپیما، ویزای کشور مقصد (در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند) و رسید پرداخت عوارض خروج از کشور به بانک ملی هستند.

3. متقاضیان باید نسبت به پرداخت معادل ریالی ارز مسافرتی به شعب منتخب بانک ملی اقدام و در مقابل آن سند حسابداری/رسید دریافت کنند.

4. پرداخت ارز مسافرتی در باجه بانک ملی مستقر در مبادی خروجی (پس از باجه کنترل گذرنامه) و در مقابل دریافت سند حسابداری/ رسید و ممهور کردن گذرنامه متقاضی انجام می شود.

5. میزان و ترتیبات پرداخت ارز به زائران عتبات عالیات پس از هماهنگی با سازمان حج و زیارت اطلاع رسانی خواهد شد.

6. تأمین ارز درمانی و دانشجویی با رعایت مجموعه مقررات ارزی از طریق بانک‌های تجارت و سامان کمافی السابق ادامه می یابد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبر نگاران جوان، تاریخ انتشار 22فروردین 96، کد خبر: 6497060،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
دانشجویان خارجی بیشترین ضربه را از این نوسانات نرخ ارز خورده اند ؛ چرا که زندگی در یک کشور خارجی و در انتظار ارسال ارز برای آنان بسیار سخت مییتواند باشد
ا.ح75
ناشناس
Norway
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
ای کاش که این قانون ها رو به مدت زودتر میذاشتن تا این همه از نبودشون اسیب ببینیم
ا.ف75
ناشناس
Norway
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
بحث ارز برای کسایی که مجبورن ازایران به هردلیلی خارج بشن مثل دانشجو ها ک پول خیلی زیادی هم ندارن واقعا نگران کننده شده
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین