پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۱۴۴۸۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۷
برخی متقاضیان ارز مسافرتی برای سفر به عتبات عالیات، به بانک‌های عامل مراجعه کردند که کارمند مربوطه به متقاضی اعلام کرده پرداختی برای ارز مسافرتی عتبات عالیات نداریم.

شعار سال: بانک مرکزی در اریبهشت ماه امسال در بیانیه‌ای اعلام کرده بود در حال حاضر تأمین و پرداخت ارز مسافرتی (به صورت اسکناس) از طریق پنج بانک ملی ایران، ملت، سامان، تجارت و پارسیان امکان‌پذیر است و در این بین، تأمین و پرداخت ارز مسافرتی به زائران عتبات عالیات صرفاً از طریق دو بانک تجارت و پارسیان انجام می‌شود.

طی تماس خبرنگاران با شعب ارزی این دو بانک که وظیفه تخصیص ارز را داشتند، آنچه اعلام شد این است که هیچ دستور و بخشنامه‌ای برای تخصیص ارز مسافرتی برای افرادی که برای زیارت به عراق می‌روند دریافت نکرده‌اند.

این در حالی است که بانک مرکزی از ۲۱ فروردین ماه امسال تا ۲۱ تیرماه و در مدت سه ماهه، در مجموع معادل ۳۱۲ میلیون دلار ارز بابت سفر‌های خارجی هموطنان پرداخت کرده است؛ که با این وجود می‌توان گفت: سهم سفر‌های زیارتی از این یارانه پرداختی صفر بوده است.

برخی متقاضیان ارز مسافرتی برای سفر به عتبات عالیات، به بانک‌های عامل مراجعه کردند که کارمند مربوطه به متقاضی اعلام کرده پرداختی برای ارز مسافرتی عتبات عالیات نداریم.

این کارمند بانک پارسیان در واکنش به این جمله که طبق بخشنامه بانک مرکزی هر زائر می‌تواند 250 هزار دینار دریافت کند، گفته است: «در نامه محرمانه‌ای که به ما ابلاغ شده، گفته‌اند ارزی پرداخت نکنید

معلوم نیست آیا واقعا بانک مرکزی بخشنامه محرمانه به بانک‌ها ابلاغ کرده یا اینکه بانک عامل براساس صلاحدید خود پرداخت این ارز را متوقف کرده است که البته احتمال دوم بعید به نظر می‌رسد.

بانک مرکزی تاکنون پرداخت سایر ارز مسافرتی را متوقف نکرده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار 6 مرداد 97، کدمطلب: 699962، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
ا.ف75
خداییش همین دوتا بانک هم فقط موظفند که ارز بدن! الان مردم بیچاره باید چیکار کنن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین