پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۶۳۴۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
در آستانه اربعین همه دستگاه‌ها به سهم مأموریت خود در تلاش برای ارائه تسهیلات به زوار اربعین حسینی هستند، اما خبری از اختصاص ارز اربعین به زائران نیست.

شعار سال: در آستانه کنگره عظیم اربعین حسینی قرار داریم و همه دستگاه‌ها به سهم مأموریت خوددر تلاش برای ارائه تسهیلاتبه زوار اربعین حسینی هستند.

به عنوان مثال دستگاه‌های خدمات‌رسان از هلال احمر و بهداشت و درمان گرفته تا سازمان‌های راهداری و ناجا و... با استقرار در مرزها و استان‌های منتهی به مرز و خروجی‌های بین‌المللی در حال تلاش برای خدمت‌رسانی ویژه به زوار اربعین حسینی هستند، اما در این بین هیچگونه اقدامی برای تأمین ارز زوار صورت نگرفته است.

البته کنکاش‌ها و بررسی‌ها مشخص کرده که این عدم تخصیص ارزدر حوزه زوار زمینیاربعینحسینی بوده و زواری که از طریق هوایی به عراق سفر می‌کنند هیچگونه مشکلی برای تهیه ارز مسافرتیندارند به این معنی که زوار هوایی سهمیه ارز مسافرتی دارند و این سهمیه شامل زوار زمینی نمی‌شود.

بنا بر اعلام مسئولان امر در حوزه ارزی بانک‌ها باید زوار اربعین حسینی که قصد دارند به‌صورت هوایی مسیر ایران تا عراق را طی کنند باید ابتدا برای اخذ ویزا اقدام کنند و بعد از آن بلیت هواپیما را تهیه کنند و عوارض خروج را پرداخت کرده تا بتوانند از سهمیه ارز مسافرتی استفاده کنند.

هر زائر و مسافری که قصد سفر هوایی به کشور عراق را دارد باید این مقدمات را فراهم کند تا بتواند از ارز مسافرتی بهره گیرددر‌غیر‌اینصورت ارز مسافرتی به آنان تعلق نمی‌گیرد.

متأسفانه بر‌اساس بررسی‌های میدانی صورت گرفته ارز مسافرتی به مسافران و زوار زمینی به کشور عراق تعلق نمی‌گیرد و تاکنون هیچ تصمیمی برای این دسته از افراد اتخاذ نشده است.

امیدواریم مسئولان امر در مدت زمان باقی‌مانده در این زمینه تصمیم لازم را اتخاذ کرده و تلاش خود را برای تخصیص ارز مسافرتی به زوار زمینی به اربعین اقدام کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 23 مهر 97، کد مطلب: 318242،www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
0
ا.ف75
در تنها حکومت شیعی دنیا اوج غربت دوستداران اهل بیت بد جوری گلوی ادم رو فشار میده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین