پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۶۲۹۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
با نزدیک شدن به ایام اربعین، بازار خرید و فروش دینار هم داغ شده و بخشی از فعالیت صرافی‌ها و دلالان نیز معطوف به معامله همین ارز شده است؛ بر این اساس هر دینار عراق ۱۳ تومان فروخته می‌شود

شعارسال:با نزدیک شدن به ایام اربعین، بازار خرید و فروش دینار هم داغ شده و بخشی از فعالیت صرافی‌ها و دلالان نیز معطوف به معامله همین ارز شده است؛ بر این اساس هر دینار عراق ۱۳ تومان فروخته می‌شود.

با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، بازار خرید و فروش دینار در میدان فردوسی نیز داغ شده است. بسیاری از زوار، به دنبال خرید دینار، به چهارراه استانبول آمده‌اند تا مایحتاج خود را برای این سفر معنوی تهیه کنند. بر این اساس صرافی‌ها نیز با استفاده از این موقعیت و افزایش تقاضا برای دریافت این ارز خاص، تلاش دارند تا علاوه بر اینکه نیاز مردم را تامین کنند، خود نیز سودی از این بازار ببرند.

برخی از صرافی‌ها محاسبات خود برای فروش دینار را بر روی ویترین خود نصب کرده و برخی دیگر نیز افرادی را گماشته‌اند تا به سوالات مردم در رابطه با نرخ دینار و محاسبات مربوط به آن جواب دهند. اما به صورت کلی چند صرافی که دینار عراق را عرضه می‌کنند، نرخ را ۱۳ تومان برای هر دینار اعلام کرده و محاسبات خود را به نحوی نوشته بودند که فرد متقاضی ۲۵۰۰ دینار تا ۲۵۰ هزار دینار را به صورت محاسبه شده می توانست از پشت شیشه صرافی مشاهده کند.

از سوی دیگر، بودند دلالانی هم که دینار را خرید و فروش می کردند و البته تمایل آنها بیشتر به فروش دینار بود و برای آن هم، نرخی معادل ۱۳.۵ تومان را اعلام می‌کردند.

در عین حال صرافی‌ها هم نرخ‌های متفاوتی را برای هر دلار آمریکا اعلام می‌کنند؛ اما اکثر قریب به اتفاق آنها، دلار را در کانال ۱۳ هزار تومانی و البته با نرخ‌هایی نزدیک به ۱۳۵۰۰ تا ۱۳۶۰۰ تومان عرضه می‌کنند؛ البته صرافی‌های بانکی نیز هر دلار را از مردم ۱۳۳۰۰ تومان خریداری می کنند و ۱۳۴۰۰ تومان می‌فروشند. هر یورو هم در صرافی‌ها بیشتر در کانال ۱۵ هزار تومانی معامله می‌شود.

گزارش‌ میدانی خبرنگار مهر از میدان فردوسی حکایت از آن دارد که برخی صرافی‌ها دلار را ۱۳۵۰۰ تومان از مردم می‌خرند و ۱۳۶۰۰ تومان می‌فروشند. برخی دیگر نیز هر دلار را ۱۳۸۰۰ تومان خریداری می کنندو ۱۳۹۰۰ تومان می‌فروشند. یکی از صرافی‌ها هر دلار را ۱۳۸۰۰ تومان خریداری کردهو ۱۳۹۰۰ تومان می‌فروشد. در عین حال برخی دیگر هم ۱۳۹۳۰ تومان خرید کرده و ۱۴۰۳۰ تومان می‌فروشند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت ایران خبر، تاریخ انتشار23مهر 97، کد خبر: 121253 ، www.irankhabar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
این قضیه به ضرر ملته
بیان و ارز دولتی بدن
چطور برای انتالیا میدن
برا فرانسه میدن
برای زائرای اربعین فقط نمیدن؟؟
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین