پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۴۶۵۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵
درویش گفت: الان وظیفه هر شخصی که مسئولیتی بر عهده دارد از جمله آقای همتی که به تازگی ریاست بانک مرکزی را بر عهده گرفته است این است که کاری کند تا جلوی توزیع رانت گرفته شود، به نظر من ارز مسافرتی،‌ ارز 4200 تومانی و همین بازار ثانویه یک نوع توزیع رانت است.

شعار سال: دکتر نرگس حاجی ملا درویش، اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا بیان داشت: الان وظیفه هر شخصی که مسئولیتی بر عهده دارد از جمله آقای همتی که به تازگی ریاست بانک مرکزی را بر عهده گرفته است این است که کاری کند تا جلوی توزیع رانت گرفته شود، به نظر من ارز مسافرتی،‌ ارز 4200 تومانی و همین بازار ثانویه یک نوع توزیع رانت است.

وی ادامه داد: شرایط ما در حال حاضر شرایط سختی است و به نوعی وارد جنگ اقتصادی شده‌ایم و باید خودمان را آماده کنیم، تاکنون نیز تا حدی بیش واکنشی وجود داشته است.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: نمی‌توانیم به مردم بگوییم این‌ها همه جو روانی است، سیاستمداران به جای این که بیایند و بگویند این‌ها یک جو روانی است با مردم صادقانه و روراست باشند و به مردم بگویند که شرایط سخت است و همه باید کمک کنند تا در این شرایط موفق بیرون بیاییم.

درویش اظهار داشت: من معتقدم که نمی شود کهبین اقتصاد بازار آزاد و اقتصادی که یک دولت مرکزی دارد تعادلی وجود داشته باشد، نمی‌توانیم بگوییم که مسائلی را به بازار می‌‍‌‌سپاریم و در مورد مسائلی که به نفعمان است و فکر می کنیم با مداخلات خود می‌توانیم برای تأمین مالی هزینه‌ها بهره ببریم خودمان تصمیم بگیریم.

این اقتصاددان افزود: برای منابع ارزی که محدود است باید تصمیمی جدی بگیریم، نمی‌توانیم بخشی را به بازار ثانویه بدهیم و بخشی را کالاهای ضروری را در نظر گرفته و نرخ های متفاوتی را اعلام کنیم و بعد هم به کسی که برای تولید نیاز به ارز دارد بگوییم برو ارز آزاد بخر.

فارغ التحصیل اقتصاد از دانشگاه لستر انگلستان گفت: اگر قرار است ارز به صورت متمرکز تخصیص پیدا کند بهتر است که همه اش توسط دولت تخصیص یابد، نه این که قسمتی را به عده ای بدهیم که از این رانت استفاده می‌کنند و قسمتی را ندهیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت نود اقتصادی، تاریخ 13 مرداد 97، کد مطلب: 2112859: www.90eghtesadi.ir.


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
ای کاش ادله های خودشون رو بیشتر توضیح می دادند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین