پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۴۶۰۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
صمصامی گفت: در بازار ثانویه در این مدت 180 میلیون یورو عرضه شده و تنها 60 میلیون یورو تقاضا داشته است. این یعنی 120 میلیون یورو مازاد در این بازار وجود داشته است. چرا با وجود این میزان مازاد قیمتها شکسته نشد.

شعار سال: حسین صمصامی سرپرست اسبق وزارت اقتصاد با انتقاد از بازار ثانویه اظهار کرد: بازار ثانویه یک بازار جعلی است. 20 درصد از صادرات غیر نفتی قرار است در آنجا عرضه شود و دلار در این بازار با نرخ 7500 تا 7600 تومان تعیین شده است.

وی افزود: اگر این بازار ثانویه قرار است مانند بازار عمل کند عرضه و تقاضا باید در آن حکمفرما باشد، چرا نرخ در آن تعیین می شود؟ همچنین این بازار نرخش را از بازار آزاد گرفته است، زیرا 7500 تا 7600 تومان همان نرخی است که در بازار آزاد رواج دارد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در بازار ثانویه در این مدت 180 میلیون یورو عرضه شده و تنها 60 میلیون یورو تقاضا داشته است. این یعنی 120 میلیون یورو مازاد در این بازار وجود داشته است. چرا با وجود این میزان مازاد قیمت ها شکسته نشد.

صمصامی گفت: حالا که حرف از عمق دادن بازار ثانویه به میان آمده نرخ بازار به 8700 تومان رسیده است. آیا این نرخ در بازار تعیین شده یا شما آن را تعیین کرده‌اید؟ کسانی طرفدار این بازار هستند که یا از این بازار منافع دارند و یا جاهلند و غیر مستقیم به این بازار کمک می‌کنند. متاسفانه برخی جریانات حزب اللهی هم از این بازار دفاع می کنند که دارند اشتباه می کنند.

وی بیان کرد: پا برجا بودن بازار ثانویه روند رشد قیمت ها را بیشتر می‌کند. راهکار این است که بازار ثانویه جمع شود. در شرایط جنگ اقتصادی معنا ندارد که چنین بازار جعلی وجود داشته باشد. در بازار ثانویه با هر شوکی قیمت ها بالا می‌رود. نهادینه کردن بازار ثانویه حرکت در مسیر خواست دشمن است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نود اقتصادی، تاریخ انتشار 11 مرداد 97، کد مطلب: 2112912، www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
0
0
ا.ف75
خب اینا هم میدونن دارن چیکار میکنن! این تذکر دادن ها برای من عجیبه!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین