پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۹۴۱
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید: سیاست تک نرخی شدن ارز شکست خورده و دولت نباید بر این سیاست پافشاری کند.

شعار سال: علی کاظمی با اشاره به شکست تک نرخی شدن ارز و اثرات منفی این تصمیم گیری، اظهار داشت: انتظار می رفت با تغییر رئیس بانک مرکزی، برنامه های مدون و تاثیرگذاری از سوی رئیس جدید ارائه و دنبال شود تا تحولاتی در بازار ایجاد کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت نباید بر سیاست ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی پافشاری کند، ادامه داد: در شرایط کنونی اقتصادی کشور، سیاست تک نرخی شدن ارز شکست خورده است و دولت باید پذیرید که با این کار نتوانسته بازار را کنترل کند و باید سیاست دیگری اتخاذ کند.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید بپذیرد که یا به سمت بازار ثانویه ارز برود یا ارز را در بازار بورس ارائه دهد. در غیر این صورت می تواند حداقل مدیریت شناور را قبول کرده و اجازه دهد با تعادل عرضه و تقاضا قیمت ارز در بازار تعیین شود.

وی با تاکید براینکه باید آشفته بازار مدیریت شود، گفت: اینکه قیمت دلار روزانه و گاهی دقیقه ای تغییر می کند به دلیل باز شدن دست دلالان در بازار آزاد است که نتیجه سیاست تک نرخی شدن ارز است.

کاظمی در ادامه، با بیان اینکه تک نرخی شدن ارزبرای کوتاه کردن دست دلالان اجرا شد، اظهار داشت: اگر دولت در برابر دلالان و سودجویان مقاومت و ایستادگی می کرد این سیاست موفقیت آمیز می شد و اجازه نمی داد که دلار جهش دو و نیم برابری داشته باشد، بنابراین می توان گفت این ایده موفق نبوده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید براینکه دولت نباید بر ایده ارز تک نرخی پافشاری کند، بیان داشت: اعضای دولت نیز پذیرفته اند که باید بازار ثانویه ای ایجاد شود تا بتوان التهاب بازار ارز را مدیریت و کاهش داد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری عصر کاسپین، تاریخ انتشار 11 مرداد 97، کد مطلب: -، www.asrecaspian.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین