پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۳۷۸
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۶
رئیس جمهور آمریکا درادامه ادعا‌های دروغین علیه سوریه درتوئیتی نوشت:"‌امشب نمایش بزرگی(درکاخ سفید) خواهد بود."

شعارسال: دونالد ترامپ در توئيتي نوشت:‌" مفتخرم که رهبر جمهوري خواهان کنگره امشب (در کاخ سفيد) به من مي پيوندد. در ادامه تلاش مان براي اينکه آمريکا را مجددا بزرگ کنيم، مسائل زيادي وجود دارد که بايد درباره آن گفتگو شود."

ترامپ: هرگز نگفتم حمله به سوريه چه زماني است

رئيس جمهور آمريکا در پيامي ديگر در صفحه توييتر خود نوشت:«هرگز نگفتم زمان حمله به سوريه کي خواهد بود. شايد خيلي زود باشد يا خيلي زود نباشد. در هر حال آمريکا تحت رهبري دولت من کار بزرگي براي خلاصي منطقه از شر داعش انجام داده است. تشکر شما از آمريکا کجاست؟

تحليلگر آمريکايي: ادعاي حمله شيميايي سوريه دروغي بيش نيست

تحليلگر آمريکايي تاکيد کرد ادعاي حمله شيميايي سوريه دروغي براي گسترش سلطه تل آويو در منطقه است.

به گزارش شبکه تلويزيوني پرس تي وي ،رابرت اينلاکش در گفتگو با اين شبکه درباره دروغگويي آمريکا درباره حمله شيميايي سوريه گفت آمريکا بر اساس اظهارات اعضايي از گروه تروريستي جيش الاسلام که در آستانه شکست از دولت سوريه قرار داشت، ادعاي حمله شيميايي از طرف دولت سوريه را مطرح کرد. در حاليکه واقعيت اين است که خود جيش الاسلام اين حمله شيميايي را انجام داد و آن را به گردن دولت سوريه انداخت تا آمريکا را به مداخله نظامي و نجات خود از وضعيتي که در آن گرفتار آمده است تحريک کند.

نبايد فريب دروغهاي آمريکا را خورد

در واقع هيچ انگيزه و دليلي وجود ندارد که دولت سوريه بخواهد چنين حمله اي را انجام دهد. همه ادعاهايي که عليه دولت سوريه مطرح مي شود، دروغ است. بنابراين ما نبايد فريب اين دروغها را بخوريم و بايد واقعيت را پيدا کنيم.


چندي پيش اسرائيليها حمله اي را به پايگاهي هوايي در سوريه انجام دادند. اين کار اسرائيل واکنش آمريکا و حمايتهاي انگليس و فرانسه را به دنبال داشت و همه اين کشورها مي خواهند از متحد خود در منطقه يعني اسرائيل حمايت کنند. اسرائيل دنبال سلطه بر منطقه است. آنها مرتب تهديد مي کنند که سوريه را بمباران خواهند کرد. البته بايد منتظر بود که آيا آنها اين تهديد خود را عملي خواهند کرد يا خير؟ به نظر من همه اين کارها براي اين است که موضعي غالبتر در منطقه به اسرائيل داده شود. در واقع آنها مي خواهند بگويند که ما مي توانيم سوريه را بمباران کنيم زيرا ما متحدانمان را در کنارمان داريم و آماده حمله هستند. من فکر نمي کنم در چارچوب اهداف استراتژيک غرب و اسرائيل، آنها بخواهند با روسيه وارد جنگ شوند.

آمريکا روسيه را محک مي زند

به نظر من اسرائيل با حمله گسترده به سوريه عملا موجوديت خود را به خطر مي اندازد. در واقع اسرائيل بيشتر با حملات جسته گريخته خود فقط مي خواهد ببيند آيا مي تواند حملاتي به داخل سوريه انجام دهد و مي خواهد واکنش روسيه را محک بزند.

شکي نيست که اسرائيل دنبال گسترش سلطه خود است زيرا قدرت زيادي را در منطقه از دست داده است. در هر حال ادعاي حمله شيميايي از طرف سوريه دروغي بيش نيست و غرب اين دروغها را قبلا هم در جاهاي ديگر از جمله در عراق و افغانستان و ليبي مطرح کرده است تا آن را بهانه اي براي حملات خود قرار دهد. نکته ديگر اين است که اسرائيل مي خواهد با اين کارها، توجه جهانيان را از اوضاع در فلسطين منحرف کند و حملات خود را به داخل غزه و کشتار فلسطينيان ادامه دهد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ انتشار: 23فروردین1397، کدخبر: 2100899: www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین