پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۴۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
مدیر نظارت بر دارو، فرآورده‌های بیولوژیک و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه تا جبران کمبود مقطعی قرص ضد فشار خون هیدروکلروتیازید، مردم از خرید تعداد زیاد این دارو، خودداری کنند، گفت: با گران فروشان این دارو برخورد جدی می‌شود.

شعار سال: مرضیه مساعد اظهار داشت: اگر در داروخانه‌ای قیمت فروش هر ورق از این قرص بیش از 900 تومان باشد،اقدامات لازم برای برخورد با گران فروشی انجام بگیرد.

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر تغییر اندکی در قیمت این دارو ایجاد شده که آن هم متاثر از تغییر قیمت خرید ماده اولیه این دارو بوده است، تصریح کرد: در هر حال قیمت این دارو باید کمتر از 900 تومان باشد.

مدیر نظارت بر دارو، فرآورده‌های بیولوژیک و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: تا کنون مشکل جدی در خصوص کمبود این نوع دارو نداشته‌ایم و اکنون نیز با توزیع مناسب این دارو می‌توان از کمبود و عدم آن در داروخانه‌ها جلوگیری کرد که تنها راه آن توزیع این دارو در تعداد محدود به بیماران است.

مساعد با بیان اینکه در کل دنیا امکان کمبود مقطعی هر نوع دارویی وجود دارد، ابراز کرد: از آن جا که دارو دارای تاریخ مصرف است بنابراین بیش از اندازه نمی‌توان آن را تولید و انبار کرد.

وی با تاکید بر اینکه هیدروکلروتیازید دارویی نیست که کمبودش ما را نگران کند، اظهار داشت: مخالف توزیع تک ورقی آن به مردم نیستیم اما با گرانفروشی این دارو به شدت برخورد می‌کنیم.

مدیر نظارت بر دارو، فرآورده‌های بیولوژیک و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان از مردم خواست تا از زیاده خواهی در خرید این نوع دارو خودداری کنند و حتی در زمانی هم که در کمبود نیستیم ذخیره داروهایی مانند داروهای ضد فشارخون را از یک ماه تا نهایت سه ماه، در منزل داشته باشند.

مساعد با بیان اینکه گاهی تاخیر در انعقاد قرارداد با شرکت‌های دارویی موجب کمبود مقطعی دارو می‌شود، تاکید کرد: امیدواریم در طول روزهای آینده کمبود این داروی ضد فشار خون جبران شود.

در پی تماس‌های مردم با دفتر خبرگزاری و گلایه از کمبود قرص هیدروکلروتیازید و فروش این دارو به قیمت 1000 تومان در برخی داروخانه‌ها، این گفت‌وگو با مسئول مرتبط استانی انجام شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبری تحلیلی فانا، تاریخ 22 فروردین 97، کد مطلب: 13273: www.phana.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
این که خیلی خطرناکه دارو های ضد فشار خیلی حیاتی اند و برای برخورد انی با حمله های قلبی مهم هستن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین