پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۷۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۴
دبیر کل سازمان ملل متحد در بحبوحه گزارش‌هایی از احتمال اقدام نظامی کشورهای غربی در سوریه به بهانه وقوع حمله شیمیایی ادعایی در این کشور گفت: بحران سوریه راه حل نظامی ندارد.
شعارسال: «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد بامداد شنبه گفت بحران سوریه راه حل نظامی ندارد.

در پی پیشروی ارتش سوریه در شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی دمشق، بامداد یکشنبه، ۱۹ فروردین‌ماه (۸ آوریل) منابع محلی از وقوع حمله شیمیایی به این منطقه خبر دادند.

با آنکه منابع مستقل می‌گویند هنوز قادر به تأیید گزارش‌های رسانه‌‌ای درباره حمله «دوما» نیستند کشورهای غربی دولت سوریه را به انجام این حمله متهم کرده‌اند.

سوریه و روسیه ادعاهای مطرح شده درباره استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی در دوما را رد کرده‌اند و ایران درباره بهانه قرار دادن آن برای اقدام در سوریه هشدار داده است.

ادعاها علیه دمشق در حالی مطرح می‌شوند که دولت سوریه در سال ۲۰۱۳ با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمیایی خود را نابود کرد.

گوترش همچنین بامداد شنبه گفت فرانسه طرحی تقدیم سازمان ملل کرده که خواستار محدودکردن استفاده از حق وتو توسط اعضای دائمی شورای امنیت در قطعنامه‌های مربوط به «جنایت علیه بشریت» است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 25 فروردین 1397 ، کدخبر: 13970125000034 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
اگر دخالت های نظامی در این کشور صورت بگیرد به معنی آن است که دیگر نمیشود صلح را در این کشور برقرار کرد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین