پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
معاون اول رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه همه بايد حساسيت شرايط امروز کشور را درک کنيم گفت: برخي کشورها متحد شده‌اند به ايران آسيب بزنند.

شعار سال: معاون اول رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه همه بايد حساسيت شرايط امروز کشور را درک کنيم گفت: برخي کشورها متحد شده‌اند به ايران آسيب بزنند.

 اسحاق جهانگيري امروز در اجلاس شوراي عالي استانها افزود: هم اکنون در اتاق هاي فکر برخي کشورهاي غربي مشغول طراحي براي ضربه زدن به ايران هستند.

وي گفت: وليعهد جوان آل‌سعود مدتي است همه جا مي‌چرخد و عليه ايران فضاسازي مي‌کند. البته کوچک تر از آن هستند که کاري انجام دهند، اما آل سعود، منافقان و برخي کشورها براي ضربه زدن به ايران همدست شده اندوي افزود: نيازمند انسجام و تفاهم هستيم.

جهانگيري در بخش ديگري از سخنانش درباره حضور نجفي در شهرداري افزود:‌اگر نجفي خودش نمي‌خواست از شهرداري برود، هيچ کسي نمي‌توانست او را مجبور به کناره‌گيري کند.

وي با بيان اينکه مي‌گويند او تحت فشار بوده، ممکن است فشارهاي کاري وجود داشته باشد، گفت:البته خود آقاي نجفي به من گفت که به خاطر بيماري جديد توانايي ادامه کار ندارم.

معاون اول رئيس جمهور اضافه کرد:به شوراي شهر تهران مي‌گويم که نگذاريد ديگران از شما نمايش تفرقه ببينند.

جهانگيري خاطر نشان کرد: اعضاي شورا هرچه زودتر براي انتخاب شهرداري قوي که دولت هم بتواند از او حمايت کند اقدام کنند.

اميد و اعتماد؛ مهم ترين رمز و راز موفقيت کشور

معاون اول رئيس جمهور مهم ترين رمز و راز موفقيت کشور را اميد و اعتماد دانست و تأکيد کرد: بايد همه ارکان تصميم‌گيري بدانند که با تکيه بر اين موارد، مي‌توانيم از همه مشکلات عبور کنيم.

آقاي جهانگيري در چهارمين اجلاس شوراي عالي استان ها، با تبريک بعثت پيامبر گرامي اسلام (ص) گفت: هر چه انسان با مسائل جديدي مواجه مي‌شود، احساس نياز بيشتري به وحي و پيامبر اسلام پيدا مي‌کند.

معاون اول رئيس جمهور با بيان اينکه در گوشه و کنار منطقه، به نام اسلام حوادثي رخ مي‌دهد که هيچ سنخيتي با پيامبر عظيم الشأن ندارد، تأکيد کرد: بايد تلاش کنيم چهره واقعي اسلام را که از خشونت بيزار است و اسلام رحماني است به دنيا نشان دهيم.

وي با يادآوري برگزاري اوّلين دوره انتخابات شوراها افزود: برخي‌مخالف واگذاري اختيارات ‌به شوراها بودند.

آقاي جهانگيري، شوراها را مهم ترين سازوکار حضور مردم در قدرت برشمرد و گفت: اينکه مردم در اداره بخشي از امور حس مشارکت داشته باشند مهم است.

وي با بيان اينکه شورا، تمرين کار جمعي و دموکراسي است، به اختلاف ديدگاه و سلايق در کشور اشاره کرد و افزود: اگر اين سلايق در يک جا جمع شود و گفتگو شود، نخست اينکه همه احساس مشارکت مي‌کنند و بعد اينکه در تضارب آراء، کارها بهتر پيش مي‌رود.

معاون اول رئيس جمهور تصريح کرد: نبايد از گفتگو هراس داشته باشيم و يکي از دلايلي که بسياري از مشکلات در کشور باقي مانده، اين است که از گفتگو ترس داريم. مسئولان کشور‌ و‌ همه، بايد بتوانند براي حل معضلات با هم گفتگو و تبادل نظر کنند.

وي مهم ترين سرمايه مورد نياز کشور در شرايط فعلي را سرمايه اجتماعي دانست و اضافه کرد: بايد به موفقيت شوراها کمک کنيم.

آقاي جهانگيري افزود: ثابت شده است که موفقيت همه نظام‌هاي سياسي دنيا، ارتباط مستقيمي با سرمايه اجتماعي آنها دارد. هر چه بر اين سرمايه بيفزاييم، بر موفقيت جمهوري اسلامي افزوده‌ايم.

معاون اول رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه کشور با مسائل مختلفي رو به روست، به ظرفيت‌هاي شناخته نشده فراوان اشاره کرد و گفت: اگر درست از ظرفيت‌ها استفاده کنيم، مي توانيم بر همه مشکلات فايق آييم.

وي مهم ترين رمز و راز موفقيت کشور را اميد و اعتماد عنوان کرد و افزود: بايد همه ارکان تصميم‌گيري بدانند که با تکيه بر اين موارد، مي‌توانيم از همه مشکلات عبور کنيم.

معاون اوّل رئيس‌جمهور به وجود اختلافات سياسي در کشور اشاره کرد و گفت: عده‌اي نان خود را در حل نشدن اختلافات سياسي مي‌دانند.

جهانگيري در تشريح راه هاي عبور از چالش‌هاي موجود گفت‌: مهم ترين عاملي که مي‌تواند از بلند شدن اين فهرست جلوگيري کند، افزايش اميد به آينده و سرمايه اجتماعي است.

وي با طرح اين سؤال که آيا واقعاً همه ريشه مشکلات ارزي اخير، اقتصادي بود، تصريح کرد: در سال گذشته، 90 ميليارد دلار صادرات داشتيم. کل نياز کشور براي واردات کالا در سال 96 که رشد هم داشته، حدود 54 ميليارد دلار است؛ خدمات هم حدود 25 تا 30 ميليارد دلار.

آقاي جهانگيري ادامه داد: بايد درآمد ارزي مازادي حدود 30 ميليارد دلار داشته باشيم تا به ذخاير ارزي اضافه شود. کشوري که درآمد ارزي خوبي دارد، اينطور تحت فشار مشکلات ارزي قرار نمي‌گيرد.

معاون اول رئيس جمهور بخشي از مشکل ارزي اخير را سياسي دانست و اضافه کرد: اين سخن، به اين معنا نيست که کسي بيايد در امور کشور دخالت کند و نرخ ارز را بالا ببرد، بلکه به اين معني است که عده‌اي مردم را از آينده نااميد کنند.

وي با بيان اينکه در سال 90، دلار 4000 تومان بود و مردم آمدند رئيس جمهور را انتخاب کردند و کاهش يافت، افزود: بعد از توافق هسته‌اي هم ديديم که قيمت دلار باز کاهش يافت.

معاون اول رئيس جمهور ادامه داد: به همين دليل است که از‌ پنج، شش ماه گذشته سخن من اين است که دلسوزان انقلاب و آينده جوانان، بنشينيد با هم گفتگو کنيد و اميد به آينده را تقويت کنيد تا بسياري از چالش‌ها کنار رود.

آقاي جهانگيري با بيان اينکه حل مشکلات کشور، از نظر فني پيچيده نيست و راه حل‌هاي فني آن مشخص است، تصريح کرد: شرط حل مشکلات اين است که آن زيرساخت‌هاي اجتماعي و سياسي فراهم شود و ان‌شاءالله مي‌شود.

وي تصريح کرد: هميشه به آينده اميدوار هستم و مي‌دانم که مشکلات حل مي‌شود.

معاون اول رئيس جمهور با بيان اينکه دولت به طور اصولي طرفدار تقويت شوراهاست گفت: به دنبال اين هستيم تا جايي که قانون اساسي اجازه مي‌دهد اختيارات را به مديريت شهري بدهيم. البته کساني که اختيار مي‌پذيرند بايد پاسخگو و مسئوليت پذير باشند.

وي اضافه کرد: شوراها بايد نظارت خود بر همه نهادهاي اجرايي را به طور جدّي اعمال کنند؛ هيچ نهاد اجرايي نبايد از نظارت مصون باشد زيرا فساد ايجاد مي‌شود.

معاون اول رئيس جمهور با تأکيد بر اهميت نظارت بر امور اجرايي، به نهادهاي مختلف نظارتي کشور اشاره و تصريح کرد: برخي از اين دستگاه‌هاي نظارتي آنقدر جلو آمده‌اند که در امور اجرايي نيز دخالت مي‌کنند و من اين را قبول ندارم.

وي گفت: اينکه برخي مديران آنقدر خودباخته باشند که هر کاري بخواهند انجام دهند از دستگاه‌هاي نظارتي اجازه بگيرند درست نيست. من هر جا چنين مديري را بشناسم با او برخورد مي‌کنم.

آقاي جهانگيري تاکيد کرد: شهرداري‌ها بايد بيش از دولت يا همسنگ با آن تحت نظارت باشند.

وي با بيان اينکه در همه شهرها و به طور مشخص در کلانشهرها مسأله حمل و نقل عمومي اولويت اصلي است اضافه کرد: دو ميليارد دلار براي شهرداري کلانشهر‌ها اختصاص داديم که واگن بخرند و از آن استفاده کنند.

معاون اول رئيس جمهور افزود: اخيراً در جلسه‌اي که شهردار و رئيس شوراي شهر تهران حضور داشتند گلايه کردم که از زماني که ما اين فاينانس را اختصاص داده‌ايم، پيشرفت آن خيلي کم بوده است، در حالي که اگر در تهران از آن استفاده شود زيرساخت‌هاي حمل و نقل عمومي تا دو برابر افزايش مي‌يابد. نصف اين واگن‌ها متعلق به تهران است.

وي، دو لايحه مهم در دست بررسي دولت را لايحه مديريت شهري و لايحه درآمد پايدار شهري دانست و افزود: درباره مسائل قانوني هم قانون اختيارات را به وزير داده است و وزير مي‌تواند تفويض کند.

معاون اول رئيس جمهور گفت : اداره کشور با اين گستردگي به اين شکل متمرکز سخت است؛ بايد به نوعي از مديريت برسيم که اختيارات به استان‌ها واگذار شود.

آقاي جهانگيري با بيان اينکه آسيب‌هاي اجتماعي به دغدغه‌اي جدّي تبديل شده است که مقام معظّم رهبري خود چند جلسه براي آن برگزار کرده‌اند اظهار داشت: شهرداري‌ها نقش مهمّي در اين حيطه دارند و بايد به صورت جدي وظيفه خود را اعمال کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا ، تاریخ انتشار 23 فروردین 97، کدمطلب: 20180412133101242 ، www.aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین