پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۸۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۷
معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قرار بر این شد واردکننده های بخش کشاورزی با همان دلار ۴٢٠٠ تومان واردکنند تا افزایشی در قبمت تمام شده تولیدات نداشته باشیم.

شعارسال: عبدالمهدی بخشتده معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم تقدیر از حسن رکنی معاونت سابق امور دام این وزارتخانه در جمع خبرنگاران در خصوص تک نرخی شدن ارز و تاثیر آن بر قیمت نهاده های دامی اظهار کرد: ارز تک نرخی شده و با قیمت ۴٢٠٠ تومان خرید و فروش می شود. پیشنهاد وزیر جهاد و تصمیم هیئت دولت به منظور عدم افزایش نهاده های دامی مانند کنجاله سویا و ذرت در بخش کشاورزی این است که این بخش از افزایش ناگهانی ارز متاثر نشود تا قیمت تمام شده محصولات افزایش پیدا نکند.

وی افزود: قرار بر این شد واردکننده های بخش کشاورزی با همان دلار ۴٢٠٠ تومان واردکنند و تمهیداتی اتخاذ شود تا بلافاصله ۴٠٠ تومان مابه تفاوت آن به واردکنندگان پرداخت شود. در این صورت افزایش قیمت برای بخش کشاورزی نخواهیم داشت.

بخشنده در رابطه با نهاده های وارداتی خاطرنشان کرد: از نهاده های وارداتی اصلی ما ذرت است که مربوط به بخش طیور می شود و نهاده های دیگر کنجاله سویا و مقداری کمی جو است. اگر تصمیمات اتخاذ شده عملیاتی شود شاهد افزایش قبمت نهاده ها و در نتیجه افزایش قیمت تمام شده تولیدات نخواهیم بود.

معاون بخش برنامه ریزی جهاد کشاورزی با اشاره به تاخیر در اعلام قیمت خرید تضمینی تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی هر قیمتی باشد باید به تصویب شورای اقتصاد برسد ولو اینکه این قیمت اقتصادی هم نباشد. قیمت خرید تضمینی هنوز نهایی نشده و ما پیگیر آن هستیم.

بخشنده تشریح کرد: ما در حال حاضر به صورت علی الحساب محصولات کشاورزی را از کشاورزان خریداری می کنیم و تا شب گذشته ۴٠ تا ۵٠ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کردیم که با همان نرخ سال قبل در اول سال به کشاورزان پرداخت خواهیم کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اگروفودنیوز، تاریخ انتشار: 28فروردین1397 ، کدخبر: - : www.agrofoodnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
واقعا برای رشد بخش کشاورزی دولت داره تموم تلاش خودشو میکنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین