پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۹۲۶
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
پیرو مساعدت های بعمل آمده توسط دبیرخانه شورای عالی عتف و کمیسیون های انجمن های علمی مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی،انتخابات برای تعیین سه نماینده انجمن های علمی در ترکیب اعضای شورای عتف در روز چهارشنبه مورخ 97.5.2 ، صورت می پذیرد. فرآیند برگزاری انتخابات به همراه اسامی نامزدها، در گزارش زیر ارایه شده است.
شعار سال : بعد از تغییرنام وزارت فرهنگ و آموزش عالی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری(بر اساس ماده 99 قانون برنامه سوم توسعه) و ارایه مأموریت‌های جدید در حوزه پژوهش و فناوری و بر اساس مواد 3 و 4، قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری(مصوب شهریور 1383) ، تشکیل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری(شورای عالی عتف)، با هدف ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در سیاست‌گذاری کلان اجرایی در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری پیش­ بینی شد. مهمترین وظایف و اختیارهای شورا در قانون مذکور به شرح زیر ذکر شده است:

- اولویت‎بندی و انتخاب طرح‌های اجرائی بلند‌مدت سرمایه‎گذاری کلان در بخش‎های آموزشی و پژوهشی و فناوری؛
 - بررسی و پیشنهاد منابع مالی مورد نیاز در حوزه‌های علوم، تحقیقات و فناوری.

به موجب قانون، دبیرخانه شورای عالی عتف در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مستقر گردیده و مصوبه‌های آن پس از ابلاغ ریاست محترم جمهور برای کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور لازم‌الاجراست. ساختار شورای عالی عتف بر اساس آیین نامه داخلی به ترتیب زیر است :
الف - رئیس شورای عالی عتف (رئیس‌جمهور)؛ 
ب – نایب رئیس شورای عالی عتف ( وزیر علوم، تحقیقات و فناوری)؛ 
ج- دبیرکلشورای عالی عتف؛ 
د- کمیسیون دائمی؛ 
هـ - کمیسیون‌های تخصصی 

بر اساس ماده (3)قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در ترکیب و اعضای شورای عالی عتف ، سه نفر از دانشمندان و صاحبنظران دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقات (به انتخاب تشکل‌ها و انجمن‌های علمی)؛ در نظر گرفته شده که متاسفانه تا سال های قبل شاهد عدم وجود و فقدان مکانیزمی مشخص برای انتخاب این سه عضو بودیم . 
در سال 1396 با توجه به تغییرات بوجود آمده در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، تاکیدات و توجهات معاونت پژوهشی وزارتخانه و کمیسیون انجمن های علمی و همچنین پیگیری مستمر موضوع توسط شورای انجمن های علمی ایران، شاهد تدوین آئین نامه ها و شیوه‌نامه نحوه انتخاب نمایندگان تشکل‌ها و انجمن‌های علمی در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری می باشیم. 
بعد از تاخیراتی چند، در اواخر سال 1396،فراخوان معرفی نامزدهای حضور در شورای عالی عتف (مربوط به ترکیب سه نفره از دانشمندان و صاحبنظران دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقات به انتخاب تشکل‌ها و انجمن‌های علمی) با همکاری تنگاتنگ دبیرخانه شورای عالی و کمیسیون انجمن های علمی کشور، ارسال شد.
بر اساس این شیوه نامه مقرر گردید ، دبیرخانه شورای عالی عتف از طریق کمیسیون مرتبط با انجمن‌های علمی در وزارتین(وزارت علوم، تحقیقات فناوری و وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی)، دو ماه قبل از برگزاری انتخابات برای تعیین نمایندگان انجمن‌های برتر، دعوت‌نامه لازم را از طرق مناسب برای انجمن‌های علمی برتر انتخابی ارسال نموده و اطلاع‌رسانی می‌نماید. این دعوت‌نامه مشتمل بر زمان برگزاری انتخابات و مهلت معرفی نماینده جهت شرکت در جلسه انتخابات و معرفی کاندیدای انجمن‌های علمی برتر جهت عضویت در شورای عالی و سایر شرایط می باشد.
دبیرخانه به منظور انتخاب موثرتر افراد، اقدام به صدور درخواست معرفی نامزدها در بین انجمن های دارای رتبه A , B نمود.شاخص های انتخابی اعضا نیز در دو مرحله، دچار اصلاحاتی چند گردیده و شروط اولیه ای نظیر عضو هیات علمی و استاد تمامی دانشگاه، از آن حذف شد.


بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده ، وضعیت نهایی برگزاری انتخابات، به انجمن های علمی ابلاغ شد: 

روز انتخابات: چهارشنبه مورخ 5 اردیبهشت 1397 
ساعت اخذ رأی: 14 الی 16 
ساعت شمارش آرا: 16 الی 17 
محل برگزاری انتخابات: تهران، شهرک قدس، میدان صنعت، بلوار خوردین، خیابان هرمزان، نبش خیابان پیروزان جنوبی، ساختمان وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، طبقه 15، سالن شهدای جهاد علمی 
نکته مهم: همراه داشتن کارت شناسایی معتبر توسط نماینده انجمن به منظور اخذ برگ رأی ضروری است.

اسامی نامزدهای پیشنهادی برای حضور در انتخابات مرتبط با تعیین سه نفر از دانشمندان و صاحبنظران دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقات به انتخاب تشکل‌ها و انجمن‌های علمی در ادامه متن آورده شده است.



بر طبق برخی شنیده ها و بررسی های اولیه بعمل آمده، نامزدهای انجمن های تحت نظر وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ، با وجود آنکه صرفا یک عضو از جمع سه نفر انتخابی را تشکیل می دهند، با انسجام بیشتری در انتخابات حضور بهم رسانیده اند. در مقابل،نامزدهای انجمن های تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از انسجام انتخاباتی کمتری برخوردار هستند. شنیده های غیر رسمی ،گویای این امر است که در بین اسامی نامزدهای انجمن های تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گویا شانس انتخاب افرادی همانند دکتر مجید قاسمی(رئیس شورای انجمن های علمی ایران/ عضو انجمن مدیریت ایران)، دکتر مختار جلالی(معاون دانشگاه تربیت مدرس/ عضو انجمن بیوتکنولوژی ایران)، دکتر بهزاد قره یاضی(رئیس اتحادیه انجمن های کشاورزی/ عضو انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران) ، دکتر  سید سپهر قاضی نوری(عضو انجمن مدیریت فناوری ایران)، دکتر سید محمدامین قانعی راد( عضو انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات) ، دکتر فریدون رهنمای رود پشتی(عضو انجمن حسابداری مدیریت ایران) ،دکتر محمد همایون صدر(عضو انجمن علمی هوا فضای ایران)و دکتر کاظم ارزانی(عضو انجمن علوم باغبانی ایران) ، نسبت به سایرین بیشتر باشد.
لازم به توضیح است که تمامی عزیزان معرفی شده در لیست وزارت عتف ،جزو فرهیختگان این حوزه بشمار آمده  و از شایستگی های لازم برای حضور در این رقابت انتخاباتی برخوردار بوده و عدم ذکر نام شان ، صرفا بدلیل محدودیت های خبری ، حاکم بر محیط رسانه و رعایت اصل اختصار در بیان اخبار است.

اختصاصی سایت شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
1
چرا تعداد نامزدها اینقدر کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
1
انجمن های علمی اگر درگیر درامد زایی نشن میتونن براحتی سبب ارتقای علمی کشور بشن
ا.ف75
حمید
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
انشاء الله کسی رای بیاورد که اولا بتونه وقت بزاره و ثانیا سواد کار کردن توی این جایگاه رو داشته باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
انشاالله که تو این رای گیری ها شاهد رانت و پارتی بازی هم نباشیم
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
انجمن های علمی دانشگاه ها میتوانند پیوند ساز میان دانشجویان و علم و صنعت باشند و وظیفه خود را باید به درستی انجام دهند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
واقعا من هم مثل دوستمون امیدوارم که یان یه جا حداقل پارتی بازی نباشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
امیدوارم در این رای گیری اعضای قابل و مورد اطمینانی منتخب شوند
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
این رای گیری ها باید با نظارت دقیق و تفحص علمی همراه باشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین