پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۸۶
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
شهرداری منطقه 8 تهران می گوید مشکل بساط گستری و سد معبر دستفروشان را با ایجاد روز بازارها حل کرده است. مشکلی که در مناطق دیگر تهران دردسرساز شده است.

شعارسال: در روزهای گذشته اخبار زیادی درباره مشکلات مربوط به دستفروشان در رسانه ها منتشر شده. شهرداری تهران نیز می گوید مجبور است هم قانون را اجرا کند و هم صرفه و صلاح شهروندان را در نظر بگیرد. شهرداری منطقه 8 تهران واقع در شرق پایتخت گفته توانسته این مشکل را به شکل دیگری جز برخورد و جمع آوری بساطها، حل و فصل کند.

منطقه 8 از نظر تراکم جمعیتی رتبه هفتم پایتخت را به خود اختصاص داده است به گونه ای که براساس آمارها 97 هزار واحد مسکونی و 18 هزار واحد تجاری دارد و به این دلیل،بساط گستران محلی از فرصت روزهای پایانی سال برای دستفروشی در معابر منطقه استفاده می کنند.

با این شرایط،حضور بساط گستران محلی در معابر متراکم ترین منطقه تهران باعث ایجاد مشکلاتی برای شهروندان و کسبه و در نتیجه ایجاد ترافیک در خیابان ها می شود و این موضوع سبب گلایه شهروندان از حضور این افراد شده است.

به گفته شهردار منطقه 8، حضور بساط گستران محلی در مقابل واحدهای صنفی باعث ایجاد رکود در کسب و کار اصنافی که مجوز و پروانه فعالیت دارند می شود و مشکلاتی را برای آنان رقم می زند.امسال با طراحی صورت گرفته و ساماندهی بساط گستران، از این مشکلات دیگر خبری نیست و انتظار می رود کسب و کار اصناف در منطقه در روزهای پایانی سال بهتر از گذشته شود.

بهمن نوری در این باره توضیح بیشتری می دهد و می گوید:برای ایجاد محیطی مناسب در روزهای منتهی به آغاز سال نو و جلوگیری از حضور بساط گستران محلی در معابر منطقه 8، طرح ایجاد روز بازارهای محلی برای جذب دستفروشان در این مراکز در دستور کار شهرداری منطقه 8 قرار گرفته است.

او از طراحی صورت گرفته در این زمینه سخن به میان می آورد و می گوید: اینک در2 نقطه منطقه با ایجاد 240 غرفه ، روز بازارهایی برای حضور بساط گستران محلی ایجاد شده است.با این روز بازارها بساط گستران محلی بدون اینکه برای شهروندان مزاحمتی ایجاد کنند می توانند فعالیت کنند و معاش خود را تامین کنند.

شهردار منطقه 8، از فعالیت هایی که برای ساماندهی دستفروشان در منطقه انجام شده است آمارهایی ارائه می دهد و می گوید: روز بازارهای منطقه در خیابان عسگری در آیت شمالی با 90 غرفه و خیابان شهید آیت الله مدنی در ابتدای وحیدیه با 150 غرفه فعال شده است و بساط گستران با هدایت به این بازارروزها کالاهای خود را عرضه می کنند.

او تاکید می کند بساط گستران محلی برای اینکه بتوانند از این فضا استفاده کنند باید مدارکی همراه خود داشته باشند: بساط گستران برای اینکه بتوانند از فضای امن ایجاد شده در بازار روزها استفاده کنند باید به شهرداری نواحی و یا اداره ساماندهی شهرداری منطقه 8 مراجعه کنند و با دادن مدارک شناسایی مجوز بگیرند.در روز بازارها به فردی که مجوز لازم را از اداره ساماندهی شهرداری دریافت نکرده باشد اجازه حضور در غرفه ها داده نمی شود.

نوری، وسعت روز بازارهای ایجاد شده را برای حضور بساط گستران مناسب ارزیابی می کند: در مجموع 1500 متر مربع زمین برای ایجاد این دو روز بازار در منطقه آماده سازی شده است و با ایجاد روشنایی، سرویس بهداشتی،نصب مخازن جمع آوری زباله، آسفالت محوطه روز بازارها، خط کشی، نقاشی دیوارها و نصب تابلوهای اطلاع رسانی فضای مناسبی برای حضور کسب و کار بساط گستران محلی منطقه ایجاد شده است.

شهردار منطقه 8 از نظارت مستمر بر فعالیت های این روز بازارها تا آخرین روز فعالیت آن ها خبر می دهد و می گوید: اداره ساماندهی به صورت مستمر از زمان فعالیت این روز بازارها که از ساعت 10 صبح آغاز می شود و تا ساعت 22 ادامه دارد بر روند فعالیت افراد حاضر در آن نظارت می کند و اجازه تخلف به کسی در روز بازارها را نمی دهد.

طبق گزارش شهرداری، روز بازارهای ایجاد شده در منطقه 8 ، از 15 اسفند فعالیت خود را آغاز کرده اند وتا 29 اسفند فعال هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار خبر 22 اسفند 1394 ، کدمطلب: 518571، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین