پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۸۲۹۴
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری برای جمع کردن مشاغل کاذب پیاده راه ها تنها در کنار سایر دستگاه های متولی می تواند موفق عمل کند.

شعارسال: مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طرح جمع آوری مشاغل کاذب اظهار داشت: سایر دستگاه های متولی باید در کنار شهرداری برای رسیدن به نتیجه مثبت این طرح به وظایف خود عمل کنند.

وی افزود: زمانی که شهرداری این طرح را اجرایی می کند دستگاه هایی که بعد از شهرداری باید در این خصوص به وظایف خود عمل کنند، توجهی نکرده و در نتیجه این حرف درست است که مشاغل کاذب در پیاده راه ها باشند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: زمانی که شهرداری متکدیان را جمع آوری می کند در مراحل بعد دستگاه های دیگر باید وارد عمل شوند اما وقتی کاری انجام ندهند در نتیجه شهرداری در این طرح زمین خورده و ناموفق می شود و همه مسائل هم به اسم شهرداری تمام می شود.

طلایی تصریح کرد: من نمی‌دانم چند درصد شغل‌های کاذب در پیاده راه ها انجام می شود اما هم اکنون شغل های کاذب در کشور زیاد شده که گاهی اوقات هم در آمار به عنوان ایجاد اشتغال به آن پرداخته می شود.

وی با تاکید بر اینکه 70 درصد مشاغل کشور در جامعه خدماتی است و تعریف دارد، گفت: سد معبر کردن و دست فروشی کردن جزء شغل محسوب نمی شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طبیعی است که همه دولت ها در همه جای دنیا برای افراد جامعه خود شرایطی را برای اشتغال فراهم کند، اضافه کرد: در کشوری مانند پاریس در کنار خیابان و مرکز شهر دکه هایی برای فروش لوازم فرهنگی ایجاد شده است.

طلایی تاکید کرد: در تمام دنیا برای آن دسته از افرادی که شرایط فعالیت در ردیف های تعیین شده شغلی و رسمی را ندارند مشاغل کاذب برای آن‌ها ایجاد می کنند تا بتوانند خود را اداره کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 26دی1394، کدخبر: 5463031: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین