پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۹۸۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
رئیس جمهور آمریکا بر سر مسائل تجاری از اتحادیه اروپا انتقاد و تهدید کرد به آن‌ها پاسخ قاطعانه خواهد داد.
شعارسال: رئیس جمهور آمریکا در جمع هواداران خود در میشیگان بر سر مسائل تجاری از اتحادیه اروپا و کشور‌های دیگر انتقاد کرد و تهدید کرد به آن‌ها پاسخ قاطعانه خواهد داد.

دونالد ترامپ گفت: اتحادیه اروپا «بسیار خوب به نظر می‌رسد»، اما برای «سوءاستفاده از آمریکا شکل گرفته است.»

ترامپ گفت: «آن‌ها (اتحادیه اروپا) را مقصر نمی‌دانم، من رئیس جمهور چین، نخست وزیر ژاپن، و سران این کشور‌ها را به خاطر سوءاستفاده از آمریکا سرزنش نمی‌کنم، بلکه سران و رؤسای جمهور قبلی کشور خودمان را مقصر می‌دانم.»

ترامپ همچنین هواداران خود را تشویق به رای دادن به جمهوریخواهان در انتخابات آتی کرد.

وی در عین حال درباره دیدار آتی خود با (رهبر) کره شمالی، نفتا، و توافق هسته‌ای ایران، موضوع تبانی با روسیه اظهارنظر کرد.

وی گفت: «ما باید نمایندگان جمهوریخواه بیشتری را انتخاب کنیم تا بتوانیم از شهرهایمان حفاظت کنیم، از مرزهایمان دفاع کنیم، موجب رشد اقتصادی کشورمان شویم، و همچنان به تلاش برای بزرگ کردن دوباره آمریکا ادامه دهیم... آیا شاهد هستید کاروان عظیمی (پناهجویان آمریکای لاتین که به سمت مرز آمریکا) در حرکت است، چه اوضاع آشفته‌ای ایجاد کرده است؟ آیا شاهد این اوضاع هستید؟ قوانین ما بسیار ضعیف و بیخود است که دموکرات‌ها برای ما ایجاد کرده اند. به خاطر دارید آن‌ها سه چهار ماه پیش چه می‌گفتند؟ آن‌ها می‌گفتند او می‌خواهد ما را وارد جنگ هسته‌ای کند. قدرت، ما را از جنگ هسته‌ای دور نگه می‌دارد. فکر می‌کنم سه یا چهار هفته دیگر نشستی خواهیم داشت که نشست بسیار مهمی خواهد بود؛ نشستی برای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیزه کره، کره شمالی.

خواهیم دید این نشست چگونه پیش خواهد رفت؛ و بار دیگر می‌گویم هر اتفاقی می‌خواهد بیفتد، بیفتد؛ ممکن است به آنجا بروم، به نتیجه‌ای نرسم و آنجا را ترک کنم. من قصد ندارم مثل جان کری باشم که توافق وحشتناک ایران را (امضا کرد). بنابراین، ما مشغول تلاش دستیابی توافق‌های تجاری هستیم، و بسیاری در واشنگتن می‌گویند لطفاً این کار‌ها را نکنید. من می‌گویم توافق‌های وحشتناکی داریم که نمی‌خواهم آن‌ها را ذکر کنم.»

وی درباره چین نیز گفت: «اگر به (روابط) سال گذشته ما با چین نگاه کنید، می‌بینید که شی جینپینگ، رئیس جمهور این کشور کمک بزرگی کرده است. او دوست من است، اما او چین را همانطور دوست دارد که من آمریکا را دوست دارم. اما می‌دانید او در مرز کره شمالی کمک بزرگی کرده، و اتفاق‌های خوبی در آنجا رخ داده است.»

ترامپ درباره نفتا گفت: «مشغول مذاکره درباره نفتا هستم و اگر آن‌ها به توافق منصفانه‌ای نرسند، نفتا را فسخ می‌کنم و به یک توافق بزرگ دست می‌یابم. ما می‌خواهیم کار بسیار بهتری انجام دهیم.»

وی درباره تبانی ستاد انتخاباتی اش با روسیه نیز گفت: «تن‌ها تبانی، تبانی دموکرات‌ها با روس‌ها و افراد بسیار زیاد دیگر است. فقط نگاهی به نهاد‌های اطلاعاتی بکنید.»

انتقاد از دموکراتها

رئيس جمهور آمريکا در تجمع به شکل گردهمايي هاي انتخاباتي در ميشيگان از دموکرات ها و رسانه ها انتقاد کرد.

دونالد ترامپ که از حضور در نشست سالانه ضيافت شام کاخ سفيد با روزنامه نگاران در واشنگتن دي سي خودداري کرده بود گفت :«ممکن است شنيده باشيد که من امشب به يک مراسم ديگر دعوت بودم -- ضيافت شام خبرنگاران در کاخ سفيد، اما من دوست داشتم امشب به جاي واشنگتن دي سي در ميشيگان باشم.»

رئيس جمهور آمريکا در اين گردهمايي که بيش از يک ساعت طول کشيد به سناتورهاي دموکرات مانند جان تستر Jon Tester از مونتانا و دبي استابنو Debbie Stabenow از ميشيگان که براي انتخابات ميان دوره اي امسال نامزد شده اند، تاخت.

دو سه هفته ديگر با اون ديدار مي کنم

او درباره دستور کار داخلي خود و نيز جدول زماني بالقوه براي گفتگوهايش با کيم جونگ اون رهبر کره شمالي اعلام کرد :«ما طي سه تا چهار هفته آينده با يکديگر ديدار خواهيم داشت.»

ترامپ از طرفدارانش خواست با راي خود دموکرات ها را از مسند برکنار کنند. وي گفت :«دموکرات ها هيچ اهميتي به ارتش ما نمي دهند، آنها اهميتي به مرزهاي ما نمي دهند، و من فکر نمي کنم که آنها اهميت چنداني براي جرم و جنايت هم قائل باشند... نانسي پلوسي (رهبر اقليت دموکرات مجلس نمايندگان) و باند او را با راي خود بيرون کنيد.»

رئيس جمهور آمريکا گفت :«من هم چيزهايي درباره تستر مي دانم که مي توانستم آنها را بگويم و اگر آنها را گفته بودم او هرگز دوباره انتخاب نمي شد.»

ترامپ در سخنراني خود همچنين به ادعاها درباره همدستي احتمالي تيم کارزار انتخاباتي وي در سال 2016 با روسيه براي تاثيرگذاري بر انتخابات رياست جمهوري آن سال اشاره کرد و گفت او در برابر روسيه موضع سختي گرفته است و «تنها نتيجه اين است که دموکرات ها با روس ها همدستي کرده بودند.»

رئيس جمهور آمريکا به جيمز کومي مدير سابق اف بي آي نيز حمله کرد و خطاب به جمعيت گفت :«ببينيد او چطور دروغ مي گويد، اين اصلا باورکردني نيست.»

وي هشدار داد که به دنبال موافقت نامه هاي تجاري بهتر است، اما در ميان مدت ممکن است مشکلاتي به وجود آيد. وي وعده داد در «در دراز مدت شما بسيار خوشحال خواهيد شد. ما در تلاشيم (در روابط تجاري خود) گشايش ايجاد کنيم.

رئيس جمهور آمريکا در بخش ديگري از سخنان خود به احتمال تعطيلي دولت در فصل پاييز به سبب اختلاف بر سر تامين مالي امنيت مرزها اشاره کرد و گفت :«ما به امنيت نياز داريم. ما به ديوار نياز داريم. ما مجددا 28 سپتامبر برمي گرديم و اگر امنيت مرزها را تامين نکنيم، هيچ گزينه ديگري نخواهيم داشت. ما کشور را تعطيل خواهيم کرد چون به امنيت مرزها نياز داريم.»

ترامپ مدعي شد آمريکا «واقعا داعش را محو کرده است.» وي از نيروهاي مسلح آمريکا تمجيد کرد و گفت :«هيچ ارتشي مثل ارتش ما نيست.»

ترامپ گفت :«هيچ کس در سال نخست رياست جمهوري خود به اندازه ما کار نکرده است. کاهش مقررات دست و پا گير، کاهش ماليات ها، انتخاب قضات. فقط ببينيد که ما چقدر کار کرده ايم. هيچ کس به اندازه ما کار نکرده است ... ما پس از سال ها که کشورهاي ديگر را بازسازي مي کرديم، سرانجام مي خواهيم کشور خودمان را بازسازي کنيم. وقت آن فرا رسيده است.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار: 9 ارديبهشت 1397 ، کدخبر: 2115228 ، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
اینا برجام رو می خواستن تا باهاش از طریق تحریم های موشکی به ایران فشار بیارند
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
امریکا باهمه مشکل داره....این همه پشت خودشو خالی میکنه به هیچ جایی نمیرسه
ا.ف۷۵
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
اتفاقا من که میگم اینا همش شو هست وگرنه دست به یکی کردن برای پاشش برجام معنی نداره
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
آمریکا جدیدا چرا نسبت به همه کشور ها بدبین شده و با این دید همه رو نگاه میکنه
ا.ح75
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
اروپایی ها هرچه بیشتر دارند از آمریکا فاصله میگیرند ؛ نباید این را نادیده گرفت
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین