پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۹۵۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱
رهبر کره شمالی در دیدار روز جمعه با رییس جمهوری کره جنوبی ادعای متخصصان چینی درباره صدمه جدی خوردن به تاسیسات هسته ای" پونگی ری" را قویا رد کرده است.

شعارسال: کره شمالی وعده داده از ماه می سال جاری میلادی- دو روز دیگر- مرکز اصلی آزمایش‌های هسته‌ای خود را تعطیل می‌کند.

به نقل از سی‌ان‌ان، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی روز یکشنبه – امروز- این خبر را اعلام کرده است. در ماه می قرار است دونالد ترامپ و کیم جونگ اون رهبران آمریکا و کره شمالی با یکدیگر ملاقات کنند. ترامپ روز شنبه اعلام کرد تا سه– چهار هفته دیگر با رهبر کره شمالی دیدار می کند؛ او اما به مکان این دیدار اشاره‌ای نکرد. ترامپ در جریان سخنرانی در جمع حامیانش در شهر "ماکومب" ایالت میشیگان عقب‌نشینی رهبر کره شمالی از مواضع سابقش و خلع سلاح هسته‌ای پیونگ یانگ را نتیجه و دستاورد سیاست‌های خود دانست و در این زمان حامیانش یکصدا با سر دادن شعارهایی خواستار اعطای جایزه نوبل صلح 2018 به ترامپ بابت عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح هسته‌ای شدند.

بنا به اعلام سخنگوی " مون جائه این" رییس جمهوری کره جنوبی، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی روز جمعه در دیدار با رییس جمهوری کره جنوبی به او اطمینان داده که او هیچ گاه دستور حمله هسته‌ای به کره جنوبی و حتی ایالات متحده آمریکا را صادر نخواهد کرد.

دیدار تاریخی روز جمعه رهبران دو کره در دهکده مرزی

کیم جونگ اون: من هیچ گاه به کره جنوبی و آمریکا حمله نمی‌کنم


او همچنین گفته به زودی هیاتی از روزنامه‌نگاران و کارشناسان کره جنوبی و آمریکا را به کشورش دعوت خواهد کرد تا از نزدیک تعطیل شدن سایت هسته‌ای" پونگی ری" را مشاهده کنند. همچنین تعطیلی این پایگاه آزمایش هسته‌ای دو روز دیگر طی مراسمی رسمی و با حضور ناظران خارجی صورت خواهد گرفت.

کره شمالی هفته گذشته و در آستانه دیدار تاریخی رهبران دو کره در منطقه مرزی مشترک، از تعلیق انجام آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای این کشور خبر داده بود.

رهبر کره شمالی ادعای اخیر متخصصان چینی درباره صدمات جدی به بخش‌های مهمی از تاسیسات " پونگی ری" کره شمالی را رد کرده است. زمین‌شناسان چینی هفته گذشته مدعی شده بودند در اثر انفجاری که در این سایت روی داده عملا بخش‌های مهمی از آن صدمه دیده و دیگر قابل استفاده نیست.

"کیم جونگ اون" در دیدار روز جمعه خود با "مون جائه این" گفته است: "برخی‌ها ادعا می‌کنند که ما داریم یک سایت غیر قابل استفاده و صدمه دیده را تعطیل می‌کنیم اما اگر بیایند و از نزدیک ببینند متوجه خواهند شد که دو تونل اصلی انجام آزمایش هسته‌ای بسیار بزرگ تر از تاسیسات "پونگی ری" وجود داشته و در شرایط بسیار خوبی قرار دارند."

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری عصر ایران ، تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1397، کدخبر: 606597، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
هیچ کس نمیتواند بفهمد در ذهن این بشر پیست که دارد با تمام گذشته خود نیز می جنگد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
فکر میکنم که ایشون رو جادو کردن! این همه تغییر رویکرد در سیاست؟!!
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
چقدر عجیب ....هیچ سیاستی با استبداد و جنگ و درگیری و خودرایی پابرجا نمیمونه.
ا.ف۷۵
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
اگر این دو کشور ارزش این صلح را بدانند خیلی خوب میشود ؛ مخصوصا آمریکا
ا.ح75
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
آقای کیم نباید این را فراموش کند که آمریا به هیچ وجه قابل اعتماد کردن نیست؟
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
دلم به حال این بدبختا میسوزه رهبریشون یادش نمیاد چند ماه پیش علیه کی بود
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین