پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۷۸۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
آیا همانطور که به نقل از مرد اول کره شمالی نقل شده است او پس از بالا و پایین کردن همه متغیرها و پس از سبک و سنگین کردن همه تهدیدها و فرصت ها به این نتیجه رسیده است که برآیند کارش رسیدن به فرجامی همچون صدام و قذافی است و نمی خواهد سرنوشت این دومستبد در انتظارش باشد؟ باید شاید مدتهای طولانی بگذرد تا جواب این پرسش آشکار شود .
شعارسال: این پرسش که درذهن این جوان کره ای چه رخ دادکه تغییر مسیرداد ؟ آیا بزرگان و سالخوردگان کره شمالی به او یادآورشدند که ارتش آمریکایی ها درنبرد احتمالی بی رحمترین خواهند بود،  اورا وادار به تغییر مسیر کرد؟ اکنون این پرسش ها در کانون توجه قرار دارد و سیاستمداران و علاقمندان به تحولات جهانی به این پرسش رسیده اندکه  درذهن رهبر کره شمالی چه گذشته است  که حاضر شده خلع سلاح کامل اتمی را که گویی به جانش وصل بود  را قبول کند؟ باید منتظر ماند و داوری تاریخ را دید. این داستان در کانون توجه رسانه هایی مثل  یون‌هاپ، رویترز، توئیتر، پولیتیکو|ت.ت قرارگرفت و نتیجه بررسی آنها درگزارش زیر آمده است :

رسانه‌های رسمی کره شمالی گفته‌ اند مذاکرات رهبر آن کشور و رئیس‌جمهوری کره جنوبی «گام برجسته جدیدی» در شبه‌جزیره است و دو طرف تاکید کرده‌اند «هدف مشترک» آن‌ها «خلع سلاح اتمی کامل» است.در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی کره شمالی روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه منتشر کرده‌، آمده‌است «کره شمالی و کره جنوبی تاکید کرده‌اند که هدف مشترک آن‌ها ایجاد یک شبه‌جزیره عاری از سلاح اتمی‌ست؛ آن‌چه با خلع سلاح کامل به نتیجه می‌رسد».در بخش دیگری از این بیانیه گفته شده دو طرف «توافق کرده‌اند که به وظایف و نقشی که هر یک از آن‌ها برعهده دارد، عمل کنند».در متن منتشرشده دیگری در رسانه‌های رسمی پیونگ‌یانگ، دیدار روز جمعه مون جه‌این، رئیس‌جمهوری کره جنوبی و کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی، «نقطه عطف تازه‌ای» در مناسبات و روابط دو کشور توصیف شده‌است.رهبران دو کره روز جمعه دیدار کرده و با صدور بیانیه‌ای تأکید کردند که دو طرف برای رسیدن به پیمان صلح تلاش خواهند کرد. از زمان پایان جنگ کره در سال ۱۹۵۳ دو کشور در وضعیت ترک موقت تخاصم به‌سر می‌برند.همزمان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، نیز روز جمعه به وقت آمریکا گفت «فکر می‌کنم در رابطه با کره شمالی اتفاق‌های خوبی در حال وقوع است ترامپ تاکید کرده «در هفته‌های پیش‌رو» با رهبر کره شمالی دیدار خواهد کرد. او همچنین در توئیتر خود نوشته است: لطفا کمک بسیار بزرگ دوست خوب من، شی [جین‌پینگ] رئیس‌جمهوری چین، به آمریکا، به‌طور مشخص در مرز با کره شمالی را فراموش نکنید. بدون او (رئیس‌جمهوری چین)، این روند به‌ مراتب طولانی‌تر و سخت ‌تر می‌شد».روز جمعه شماری دیگر از مقام‌های دولتی و رهبران کشورهای مختلف از نشست تاریخی رهبران دو کره استقبال کرده و آن را گامی مهم در راستای رسیدن به صلح توصیف کردند.رسانه‌های کره جنوبی نیز روز شنبه یک‌پارچه به موضوع دیدار و مذاکرات مون و کیم پرداخته و عمدتا از آن با عنوان «گامی اساسی» در جهت خلع سلاح اتمی در شبه‌جزیره کره یاد کرده‌اند. شماری از این رسانه‌ها ابراز امیدواری کرده‌اند که طی سال جاری روند صلح شدنی باشد.رسانه‌های رسمی کره شمالی، رادیوی سراسری آن کشور و روزنامه رودونگ شینمون، در روز شنبه، جزئیاتی از دیدار روز جمعه میان رهبر خود با رئیس‌جمهوری کره جنوبی را منتشر کردند.

 تجارت چین و صلح کره

تجارت به مثابه موتوررشد و توسعه دردنیای امروز دیگر حرف و نظریه قابل خدشه نیست که به بحثی در مراکز علمی معطوف شود. نقش تجارت جهانی درزدودن آثار و اقدامهای جنگ طلبانه دیگر آشکار تر از آن است که دولت گرایان آن را نادیده بگیرند. برای عبوردادن جهان از افراطی گرایی و خشونت توسعه تجارت راه ممکن ، موثر و پایدار توسعه تجارت آزاد است.

برخی از تحلیلگران باوردارند سخن ترامپ در باره نقش برجسته چین در متقاعد کردن رهبر جوان کره شمالی برای تغییر رفتار بسیار جدی است . چین از چندجهت نیازمند آرامش در منطقه و درشبه جزیره کره است که نجات تجارت گسترده اش با ژاپن و کره جنوبی در این منطقه در صدر آنهاست. علاوه براین درصورتی که میان آمریکا و کره شمالی تحت حمایت همه جانبه چین جنگی در بگیرد تجارت صدها میلیارددلاری با آمریکا دود هوا می شود و به آسمان می رود. با این محاسبات و تحلیل هاست که کارشناسان اقتصاد سیاسی باوردارند تجارت نقش ممتازی در صلح دارد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری ساعت 24، تاریخ انتشار:8 اردیبهشت 97، کدخبر:  349150،www.saat24.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
کره شمالی بعد از خلع اتمی تنها در حالت مستعمره امریکا شدن میتونه به صلح ادامه بده
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
این مرد جوان یک مالیخولیاییه
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
باز خوبه که سر عقل اومد و داره مذاکره میکنه
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
من که مگم سر عقل نیومده و داره بزرگترین اشتباهشو مرتکب میشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
هیچ.کسی با دیکتاتوری و تک محوری نمیتونه توی جهان امروز دوام بیاره و این فرد هم این رو فهمید
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
هیچ.کسی با دیکتاتوری و تک محوری نمیتونه توی جهان امروز دوام بیاره و این فرد هم این رو فهمید
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین