پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۷۴۶
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
کره شمالی از کارشناسان امنیتی و رسانه‌های بین‌المللی دعوت کرده که در مراسمی سه روزه شاهد تخریب محل آزمایش‌های هسته‌ای این کشور باشند.

شعار سال: کره شمالی از کارشناسان امنیتی و رسانه‌های بین‌المللی دعوت کرده که در مراسمی سه روزه شاهد تخریب محل آزمایش‌های هسته‌ای این کشور باشند.

 این مراسم کمتر از دو هفته دیگر در 23 ماه مه، دوم خرداد، آغاز می‌شود. نیروگاه هسته‌ای پوگی-ری محل انجام تمام شش آزمایش هسته‌ای کره شمالی از سال ۲۰۰۶ بوده است. کارشناسان هسته‌ای می‌گویند احتمالا بخشی از این سایت در آزمایش‌های سپتامبر گذشته تخریب شده است.

براساس این گزارش روند نابودی محل آزمایش‌های اتمی کره شمالی شامل تخریب تمام تونل‌های این سایت با استفاده از انفجار، مسدود کردن ورودی‌های این محل، برداشتن تجهیزات مشاهده و نظارت و ساختمان‌های تحقیقاتی است.

به خبرنگارانی از آمریکا، بریتانیا، کره جنوبی، چین و روسیه اجازه داده شده که برای شرکت و تهیه خبر از این مراسم حضور داشته باشند.

در بیانیه وزارت خارجه کره شمالی آمده که محدودیت حضور خبرنگاران به دلیل "کوچک بودن محل انجام آزمایش های اتمی" است که "در منطقه کوهستانی دور از دسترس و خالی از سکنه" قرار دارد.

براساس برنامه‌ریزی های انجام شده نابود کردن این محل سه هفته قبل از زمان اعلام شده برای ملاقات رهبران دو کشور آمریکا و کره شمالی صورت می‌گیرد.

گفته شده رهبران کره شمالی و آمریکا در ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) در سنگاپور دیدار خواهند کرد.

_101307302__101089552_b2257c8d-7ed7-42f0-9ea6-ad0bfee90ee3

یک تصویر ماهواره ای از سایت هسته‌ای پوگی ری

_101307300_7ff99bb5-d330-4054-aa5e-83d4ed48332c

کره شمالی تاکنون سه بار موشک‌هایی را آزمایش کرده که می‌توانند به نزدیکی خاک آمریکا برسند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت رکنا، تاریخ انتشار 22 اردیبهشت 97، کد مطلب: 379622، www.rokna.net


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین