پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۸۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در واکنش به دیدار روز گذشته رهبران دو کره نوشت که آیا در حقیقت امکان‌پذیر است که پس از چند دهه عدم اعتماد دو جانبه میان سئول و پیونگ یانگ که اخیرا دو کشور را تا آستانه جنگ کشانده بود، شاهد آن باشیم که ورق به طور کامل برگردد و صلح در چشم انداز حقیقی آینده کره‌شمالی و جنوبی قرار بگیرد.

شعارسال:شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در واکنش به دیدار روز گذشته رهبران دو کره نوشت که آیا در حقیقت امکان‌پذیر است که پس از چند دهه عدم اعتماد دو جانبه میان سئول و پیونگ یانگ که اخیرا دو کشور را تا آستانه جنگ کشانده بود، شاهد آن باشیم که ورق به طور کامل برگردد و صلح در چشم انداز حقیقی آینده کره‌شمالی و جنوبی قرار بگیرد.

سی‌ان‌ان در گزارشی در واکنش به دیدار روز گذشته رهبران دو کره نوشت: رویارویی تاریخی روز جمعه میان کره‌شمالی و کره‌جنوبی، موجب آن شد که کیم جونگ اون که همواره رسانه‌های خارجی را نادیده می‌گرفت، پیش از هر زمان دیگری توجه رسانه‌ها را به خود جلب کند. هرگونه رفتاری از سوی وی هرگونه بالا رفتن ابروی وی مورد بررسی قرار می‌گرفت و حتی مخاطبان را به تفکر وا می‌داشت.

اغلب ساعات روز جمعه، کیم و مون جائه‌این، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در صحنه‌های مختلفی که در پانمونجوم «روستای صلح» که محل دیدار و گفت‌وگوی آنها بود، حاضر می‌شدند، در محاصره دوربین‌های تلویزیون و عکاسان بودند.

لحظه‌ای بود که در آن زمانی که کیم با گذر کردن از خط مرزی که دو کره را از یکدیگر جدا می‌کرد، وارد جنوب شد و مون نیز لحظاتی وارد شمال شد. پس از آن، آنها نزدیک به دو ساعت با یکدیگر گفت‌وگو کردند و درخت نمادینی را کاشتند و به تنهایی قدم زدند و بدون حضور مقام‌ها به مدت ۳۰ دقیقه با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

آنها یکدیگر را در آغوش گرفتند، با یکدیگر دست دادند و با یکدیگر شوخی کردند. کیم حتی از رسانه‌ها برای حضور در این محل تشکر کرد.

در نهایت، بعدازظهر روز گذشته، نتیجه این دیدار صدور بیانیه صلح پانمونجوم مبنی بر اتحاد در شبه جزیره کره بود که دو کشور را به خلح کامل سلاح اتمی و گفت‌وگو برای پایان دادن رسمی به درگیری‌ها میان دو کره دعوت می‌کرد.

آیا در حقیقت این موضوع امکان‌پذیر است که پس از چند دهه عدم اعتماد دو جانبه میان سئول و پیونگ یانگ که اخیرا دو طرف را تا آستانه جنگ کشانده بود، شاهد آن باشیم که ورق به طور کامل برگردد و صلح در چشم انداز حقیقی آینده قرار بگیرد.

بازیگران اصلی تنش دو کره اما به نظر می‌رسد که عمیقا نسبت به این تحولات بی‌اعتماد هستند. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با انتشار توییتی در این باره نوشت: «اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است اما زمان می‌تواند این موضوع را تایید کند.»

بیانیه کاخ سفید در این زمینه نیز با لحن سردی بیان شد. در این بیانیه آمده است: در شرایطی که مون جائه این رئیس‌جمهور کره جنوبی با کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی دیدار کرده است، امیدواریم که این دیدار برای مردم دو کره پیامدهای مثبتی به همراه داشته باشد. امیدواریم که این گفت‌وگوها با پیشرفت به سمت آینده با صلح و موفقیت شبه جزیره کره همراه باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت نامه، تاریخ انتشار 8اردبیهشت 97، کدخبر: 480352،www. namehnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
این اتفاق تاریخی بوده است ؛ دیگر دوران جنگ به پایان رسیده است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین