پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۴۶۷
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲
محمدجواد ظریف رئیس شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم در گزارش جدید خود به مردم در مورد فرآیند انتخاب کابینه دولت پزشکیان گفت: هر یک از اعضای کمیته‌ها که نامزد مسئولیتی در دولت می‌گردد، بلافاصله از عضویت در کمیته کناره‌گیری می‌نماید و با فرد دیگری با ویژگی‌های مشابه جایگزین می‌شود.

شعارسال: محمدجواد ظریف رئیس شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم با اشاره به برگزاری دهمین جلسه شورای راهبری گفت: کارگروه‌های گزینش نامزد‌های پست وزارت از افراد متخصص و اقشار مختلف جامعه از جمله بانوان، جوانان گروه‌های صنفی و دانشگاهی تشکیل شده است و شفافیت مهم‌ترین محور کار این گروه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه معیار‌های نامزد‌های وزارت و روسای سازمان‌های دولت چهاردهم پیش از این از طریق فضای مجازی به اطلاع مردم رسیده است افزود نحوه عملکرد این کمیته‌ها در برنامه امشب شبکه خبر صدا و سیما به صورت مشروح بیان خواهد شد.

هیچ‌یک از اعضای کمیته‌ها اجازه ندارند با نامزدهای مسئولیت، خارج از جلسات رسمی کمیته دیدار داشته باشند

ظریف مهم‌ترین معیار انتخاب وزرای دولت چهاردهم را پایبندی به مبانی جمهوری اسلامی، پایبندی به گفتمان و رویکرد دکتر پزشکیان و پاک دستی دانست و افزود در جلسه امروز شورای راهبری برای افزایش شفافیت و جلوگیری از تعارض منافع دو مصوبه به تصویب رسید:

بر این اساس اعضای کارگروه‌های انتخاب وزرای دولت اجازه مذاکره خارج از جلسات کارگروه با نامزد‌های پست وزارت را نخواهند داشت و در صورت وقوع چنین موضوعی، فرد خاطی از کلیه روند‌های انتخاب دولتمردان کنار گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه امروز شورای راهبردی، نامزد‌های پست وزارت نمی‌توانند در رای گیری کارگروه‌ها شرکت کنند و چنانچه عضوی از یک کارگروه نامزد پست وزارت شود آن فرد با فرد مشابه از نظر تخصص جایگزین خواهد شد.

ظریف با بیان اینکه این روند برای انتخاب وزرا و دولتمردان برای اولین بار پس از انقلاب تجربه می‌شود اظهار امیدواری کرد با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه امروز شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم، شفافیت در روند انتخاب دولتمردان افزایش یافته و تعارض منافع به حداقل برسد.

تعداد بازدید : 1

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از جماران، تاریخ انتشار: 27تیر1403، کدخبر:1637565، https://www.jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین