پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۸۲۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۳
نماینده اصولگرای ملایر در مجلس دهم با اشاره به ماجرای پیدا شدن جسد مومیایی در شهر ری گفت: مومیایی در اسلام حرام است و ما نمی‌توانیم از نظر شرعی حتی استخوان‌های فردی را که میشناسیم هم نگاه داریم.

شعار سال: احد آزادی‌خواه نماینده اصولگرای ملایر و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با اشاره به ماجرای پیدا شدن جسد مومیایی در شهر ری گفت: در اين مورد دو نكته وجود دارد، ابتدا واكنش مردم در قبال اين اتفاق و دوم واكنش مسئولين در قبال آن. من حس می‌كنم در شرايط كنونى اين موضوع بيش از حد بزرگ شد. ما اكنون مباحث مهمتری مانند نوسانهای ارز، برجام، اشتغال و... را در كشور داريم. معتقدم درست نيست كه اين مسائل مهم را رها كنيم و به موضوعاتی بپردازيم كه در آن اما و اگرهاى بسيارى وجود دارد. احساس می‌كنم اين موضوع آن‌قدر مهم نبود كه فضای مجازى تا اين اندازه بخواهد به آن بپردازد.

او افزود: از سوی ديگر معتقدم اگر مسئولان در اين خصوص با شفافيت بيشترى موضوع را براى مردم عنوان می‌كردند، بهتر بود. يعنی كشف جسدی كه در شاه عبدالعظيم يافت شده است متعلق به چه فردی و به چه زمانى است و تمامى اما و اگرها را براى مردم مشخص و شفاف می‌كردند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی ادامه داد: جا داشت ميراث فرهنگى طی برنامه‌ای جزييات این موضوع را مطرح می‌كرد و گزارشی در این باره تهیه و به مردم ارائه می‌دادند تا شبهات برطرف می‌شد نه اينكه اجازه دهند كه ذهن جوانان درگير آن شود و شايعات در اين خصوص زياد شود و بدتر از آن رسانه‌هاى ضدانقلاب بخواهند از اين شرايط سوء استفاده كنند.

نماینده ملایر خاطرنشان کرد: شفافيت و صداقت مسئولان با مردم هميشه راه‌گشا بوده است، مسئولان بايد از همان ابتدا با شفافيت و صداقت اين موضوع را برای مردم عنوان می‌كردند و قصدشان را می‌گفتند که این روند به نظر من خيلی بهتر و منطقی‌تر بود.

آزادی‌خواه در پایان و در پاسخ به اینکه اگر این جنازه متعلق به رضا شاه پهلوی باشد بهتر بود چه نوع تصمیمی در این رابطه گرفته می‌شد، گفت: كشور ما يک كشور اسلامی است. ما نه حق موميايی جنازه را داريم و نه حق داریم جسد را نگهداری کنیم. ما حتی نمی‌توانيم استخوان‌های فردی را كه می‌دانيم چه كسی است را نگه داريم زيرا مشكل شرعی دارد. به نظر من می‌شد اين پيكر را مجددا دفن و شرايطی را ايجاد كرد كه مردم در جريان قرار می‌گرفتند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد 24 ، تاریخ انتشار 13 اردیبهشت 97، کدمطلب:۱۲۱۳۷۷، www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
0
0
خوب شد که ایشان در میراث فرهنگی مدیریت خاصی را نداشته اند
ا.ح75
ناشناس
Netherlands
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
0
0
من که میگم اصلا بحث شرعی و غیر شرعیش نیست...اینا نخواستن زیاد علنی بشه این قضیه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
0
0
مطمئنا اسلام بهترین و علمی ترین شیوه رو برای اینکار پیشنهاد داده
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین