پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۵۱۶
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴
جانشین قرارگاه ثارالله در پاسخ به ادعاهای وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه گزینه نظامی علیه ایران طرحی نخ‌نما شده است، گفت: آمریکایی‌ها عامل بی‌ثباتی منطقه هستند و به منظور فروش بیشتر سلاح منطقه خلیج فارس را دچار تنش می‌کنند و دائما با دروغ های خود کشورهای همسایه را از ایران می‌ترسانند.
شعارسال: سردار محمداسماعیل کوثری در واکنش به اظهارات اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا مبنی بر اینکه گزینه نظامی علیه ایران را در دستور کار خود نگه‌خواهیم داشت، اظهار کرد: وزیر دفاع آمریکا فردی تازه وارد است و در این چند ماهی که معرفی شده، هنوز شناخت کافی به منطقه ندارد که بخواهد چنین اظهار نظری داشته باشد.

وی افزود: پیش از این هم مقام‌های آمریکایی چنین اظهار نظرهایی داشته‌اند اما در عمل جرأت حضور اولیه را هم پیدا نکردند. بنابراین طرح گزینه‌ نظامی آمریکا علیه ایران طرحی نخ نما شده است و بهتر است کارتر از تجارب روسای پیش از خود بهره بگیرد.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه تاکید کرد: اشتون هنوز نسبت به مسائل منطقه توجیه نیست و گمان می‌کند چون در مقام وزارت دفاع آمریکا قرار گرفته، اجازه دارد هر حرفی را به زبان بیاورد.

سردار کوثری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه مشکلی ندارد. آمریکایی‌ها عامل بی‌ثباتی منطقه هستند و به منظور فروش بیشتر سلاح منطقه خلیج فارس را دچار تنش می‌کنند و دائما با دروغ های خود کشورهای همسایه را از ایران می‌ترسانند.

جانشین قرارگاه ثارالله بیان داشت: هیچ کشوری برای تردد در آب‌های خلیج فارس نگرانی ندارد. اگر هم خطری این کشتی‌ها را تهدید کند، جمهوری اسلامی خودش این کشتی‌ها را اسکورت کرده و با اطمینان به مقصدشان خواهد رساند.

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا روز گذشته در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا درباره رفتارهای ایران در منطقه ابراز نگرانی کرد و مدعی شده است که رفتارهای ایران در خصوص ثبات کشورهای حاشیه خلیج فارس، آزادی کشتیرانی و در کنار آنها رفتار ایران در قبال برنامه هسته ای خود نگران کننده است. وی با توسل به این ادعاها درصدد توجیه حضور نظامی آمریکا در منطقه برآمده و گفته است: فکر می‌کنم این رفتارها ادامه حضور ما در منطقه را برای تامین امنیت منطقه و متحدان و شرکایمان به ویژه اسرائیل را ضرورت می بخشد. کارتر همچنین بیان داشته که گزینه نظامی علیه ایران را در در دستور کار خود نگه خواهیم داشت.

تنگه هرمز تنها نقطه اتصال خلیج فارس به آب های آزاد است. ایران و عمان در دو سوی شمال و جنوب این تنگه قرار دارند. طول این آبراه ۱۵۸ کیلومتر و عرض آن بین ۵۶ تا ۱۸۰ کیلومتر متغیر است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار 17 اردیبهشت 97، کدمطلب:  386878،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین