پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۱۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱
استاندار فارس با تاکید بر این نکته که باید به دنبال تعریف یک نظام زیستی سالم در کلیت کلانشهرها باشیم، عنوان کرد: در راستای تحقق این مهم نخستین کار، کلانگری جهت چگونگی ساختن یک محیط سالم با تبیین ضرورت‌ها است.

شعارسال: اسماعیل تبادار صبح پنجشنبه ٢٠ اردیبهشت در دومین اجلاس اعضای هیئت رئیسه شورای کلانشهرهای ایران که به میزبانی شورای شهر شیراز برگزار شد، بیان کرد: شکل گیری شوراها به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم پس از انقلاب در نظام جمهوری اسلامی بود.

وی با تصریح بر اینکه با تشکیل شوراها به دنبال حفظ بنیانی سرمایه های اجتماعی بودیم، افزود: در گستره کار شوراها باید اعتماد مردم جلب شود.

استاندار فارس که اعتقاد دارد لطمه به نهاد شورا به مثابه لطمه به سرمایه‌های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: پس از شکل گیری شوراها، مدیریت متمرکز انتظارات مردم را گسترده کرده است.

وی با تصریح بر این موضوع که لوایح گره گشایی در شورای عالی استان‌ها تاکنون وجود نداشته یا بسیار اندک بوده است، گفت: شاید از مهمترین اقدماتی که در طول سالهای گذشته در دستور کار قرار گرفته، فراهم شدن منابع پایدار در شهرداری‌ها بوده است.

استاندار فارس تاکید کرد که کمیسیون ماده ٥ شهرداریها باید زمینه درآمدی مناسبی برای کلانشهرها ایجاد کند.

تبادار اظهار کرد که تهیه کتابچه برنامه ریزی جامع باید در دستور کار اجلاس اعضای هیئت رئیسه شورای کلانشهرهای ایران قرار گیرد.

وی گفت: معتقدم اگر کلانشهری مانند شیراز نگاهی جامع به زیست شهر داشته باشد، ١٠٣ شهر دیگر استان فارس از آن الگوبرداری خواهند کرد.

استاندار فارس همچنین بیان کرد: اعضای شورای شهر شیراز تلاش های خوبی در چگونگی زیست مناسب برای این کلانشهر کرده‌اند که ایام نوروز امسال مصداق این مدعاست.

تبادار ابراز امیدواری کرد که حضور اعضای هیئت رئیسه شورای کلانشهرهای ایران در شیراز، منتج به برنامه‌ای کاربردی و نهایتا تقویت نهاد شوراها شود.

دومین اجلاس اعضای هیئت رئیسه شورای کلانشهرهای ایران، از صبح پنجشنبه 20 اردیبهشت در شیراز آغاز به کار کرده است و تا عصر همین روز ادامه خواهد داشت.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 20اردیبهشت1397 ، کدخبر: 97022011086: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
0
ما اگر بیایم و سبک زندگی اسلامی محور برنامه های صدا و سیمای ما بشه میتونیم به سلامت زیستی کامل برسیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین