پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۷۲۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
کارآفرین و تاجر ایرانی گفت:«بهتر است پرداختن به کارهایی که جنبه لوکس دارد کاهش یابد. با چک و سفته معامله نکنید.در چنین شرایطی موقتا باید منتظر ماند تا آرامش به بازار کسب و کار بازگردد تا بتوان درباره وضعیت اشتغال اظهارنظر کرد. »

شعار سال: پس از خروج آمریکا از برجام و به دنبال آن بازگشت تحریم های جدید، قطعا شرایط اشتغال به مراتب سخت تر از قبل خواهد شد. این شرایط، خصوصا برای کارآفرینان جوان و زنان فعال اقتصادی باید با مراقبت ها و دقت های بیشتری پیش رود . در این خصوص اینکه فعالیت های اقتصادی در زمان های سخت و نحوه برخورد فعالان این عرصه به خصوص فعالان جوان که هنوز در اول راه تجربه کسب کردن هستند چگونه باید باشد با فاطمه دانشور که کارآفرین و تاجر ایرانی است و کارشناس مدیریت بیمارستانی و کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی از دانشگاه تهران دارد گفت و گویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

فاطمه دانشور گفت:« تجارت و فعالیت اقتصادی را نمی توان زنانه و مردانه کرد و سختی ها و شرایط آن برای هر دو جنس یکسان است. اما مسئله ای که مطرح است این است که زنان به دلیل کمبود اعتماد به نفس و ترس هایی که در وجود خود دارند از یک طرف، و نگرانی هایی که بابت تاثیر اشتغال بر شرایط خانوادگی خود دارند از طرف دیگر، با دشواری و دغدغه های فکری و ذهنی بیشتری نسبت به مردان روبرو هستند.»

این تاجر زن ایرانی با گفتن از اینکه طبیعتا وقتی روزنه های تنفسی بنگاه های تجاری کم می شود برخی نگران تعدیل نیرو و از دست دادن شغل خود می شوند گفت :برخی کارآفرینان هم نگرانی از دست دادن بازار فروش خود هستنداین بزرگترین نگرانی در حال حاضر کارآفرینان خصوصا کارآفرینان زن است.چرا که شرایط فرهنگی غالب بر جامعه ما و فرهنگ مردسالارانه ای که همچنان بر جامعه ما حاکم است، طبیعی است که زنان در این شرایط آسیب پذیر تر باشند و با خطرات بیشتری مواجه شوند.

او در ادامه به زنان کارآفرین و جوانانی که تازه وارد فعالیت های اقتصادی شده اند چنین توصیه کرد:«در چنین شرایطی تا حد ممکن از سرمایه گذاری های ریسک پذیر و غیرقابل پیش بینی و هیجانی خودداری کنند. بیشترین سعی و اهتمام کارآفرینان باید حفظ وضع موجود و نگه داشتن همین تجارت هر چند با سود کم باشد. پرداختن به کارهایی که جنبه لوکس دارد مانند برگزاری همایش ها ، نشست ها و برخی تبلیغات خود را کاهش دهند. اکیدا از معامله با چک و سفته خود داری کنند. در چنین شرایط موقتا باید منتظر ماند تا آرامش به بازار کسب و کار بازگردد تا بتوان درباره وضعیت اشتغال اظهارنظر کرد.»

دانشور خاطر نشان کرد:« پیش بینی ها در چنین وضعی قطعا نمی توانند چشم انداز خیلی دوری را نشان دهند چرا که نوسانات به قدری شدید و لحظه ای است که در چشم بر هم زدنی همه چیز تغییر می کند. در این شرایط قطعا وضعیت زنان و جوانان تازه به عرصه وارد شده شکننده تر خواهد بود ولی با کمی دقت در نحوه معاملات می توان نه به آسانی ولی از شرایط عبور کرد.»

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 21 اردیبهشت 97، کد مطلب: 705116، www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
0
این سرمایه گذاری ها باید به درستی انجام بشه تا بتونیم بگیم که بازدهی داشته است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین