پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۶۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸
رییس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار وزیر دفاع افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ايران همواره تلاش كرده تا در كنار ملت افغانستان و مجاهدين باشد.

شعارسال:سپهبد «طارق شاه بهرامی» وزير دفاع افغانستان كه به تهران سفر كرده است، صبح امروز (يكشنبه ٢٣ ارديبهشت) با سرلشكر پاسدار «محمد باقری» رئيس ستاد كل نيروهای مسلح كشورمان ديدار و گفت‌وگو كرد.

سرلشكر محمد باقری در اين ديدار با اشاره به تاريخ، زبان و دين مشترک 2 كشور، تاكيد كرد: با فرهنگ و تمدن مشترک، 2 ملت همواره در طول تاريخ همسايگان خوبی برای يكديگر بوده‌اند و خواهند بود و  هيچ مشکلی كه غير قابل حل باشد، بين 2 کشور وجود ندارد.

وی افزود: اميدوارم در اين سفر تصميمات خوبی به نفع هر 2 ملت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ايران و افغانستان اتخاذ شود.

رئيس ستادكل نیروهای مسلح با بيان اينكه روابط نظامی 2 كشور ريشه‌دار است، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آنكه كشور افغانستان مورد تجاوز نظامی قرار گرفت، جمهوری اسلامی ايران همواره تلاش كرده تا در كنار ملت افغانستان و مجاهدين باشد و كمک كند تا مبارزه با اشغالگران پيش رود.

سرلشكر باقری ادامه داد: بعد از خروج اشغالگران هم در تمام مقاطع سعی كرده‌ايم تا حد امكان به برقراری امنيت در افغانستان كمک كنيم.

وی با بيان اينكه در جمهوری اسلامی ايران پشتیبانی از نیروهای مسلح توسط وزارت دفاع انجام می‌شود، تصريح كرد: ستادكل نیروهای مسلح بعنوان عالی‌ترين ستاد نيروهای مسلح جمهوری اسلامی ايران، مسؤوليت سياست‌گذاری و هدايت نيروهای مسلح را بر عهده دارد. بنا شد مسائل مربوط به امنيت مرزها در اين جلسه مورد بحث و ارزيابی قرار گيرد.

وزير دفاع افغانستان نيز در اين ديدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ايران، با بيان اينكه ايران كشور دوست و خانه دوم ما است، اظهار داشت: در طول تاريخ دولت جمهوری اسلامی افغانستان با جمهور اسلامی ايران روابط تاريخی، طولانی و پايداری داشته است.

وی افزود: ما می‌خواهيم اين روابط را به نحوی كه به نفع 2 دولت باشد، گسترش دهيم. ما زبان، دين، فرهنگ و وجوهات مشترک داريم و مردم افغانستان هميشه تابع احسان و نيكی ملل جهان خصوصا همسايگان هستند.

طارق شاه بهرامی با اشاره به اينكه همراهی ايران در شرايط سخت را با مردم افغانستان به ياد داريم، تصريح كرد: از دست‌گيری جمهوری اسلامی ايران در دوران جهاد و مقاومت قدردانی می‌كنيم. مردم افغانستان به ياد دارند در آن دوران سخت، دولت و ملت ايران گام به گام ما را كمک كردند.

وزير دفاع افغانستان تصريح كرد: به اينجا آمده‌ايم تا مناسبات دوستانه بين 2 ملت و نيروهای مسلح را افزايش دهيم و با مشكلی كه مردم افغانستان دست و پنجه نرم می‌كنند به نام تروريسم، خود را از آن نجات دهيم.

وی در پايان ابراز اميدواری كرد که بتوانيم در افغانستان و منطقه، صلح و ثبات و امنيت را كه حق مردم افغانستان و منطقه است، فراهم كنيم.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری  دفاع مقدس، تاریخ انتشار: 23اردیبهشت 1397 ، کدخبر: 290822 ،WWW.defapress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
الان که افغانستان تا حد زیادی وابسته امریکا به حساب میاد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
این مظلوم پروری ما هست که منافع مادی برایمان دارد و هم منابع معنوی و برک
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین