پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۱۲۷۹۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷
براساس اطلاعات موجود، در اولین دوره این آزمون نزدیک به 193468 شرکت کرده‌اند، این موضوع در حالی است که سال گذشته این تعداد به 402430 داوطلب رسیده است؛ آماری که نشان از اهمیت این آزمون برای داوطلبانی که اکثر آنها فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و به دنبال شغل ثابت و «پشت میزنشینی» هستند، دارد.

شعار سال : این آزمون در حالی وارد پنجمین دوره خود می‌شود که افزایش تعداد داوطلب شرکت‌کننده در این آزمون طی سال‌های گذشته، اهمیت آن را دو چندان می‌کند. براساس اطلاعات موجود، در اولین دوره این آزمون نزدیک به 193468 شرکت کرده‌اند، این موضوع در حالی است که سال گذشته این تعداد به 402430 داوطلب رسیده است؛ آماری که نشان از اهمیت این آزمون برای داوطلبانی که اکثر آنها فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و به دنبال شغل ثابت و «پشت میزنشینی» هستند، دارد.

نکته مهم دیگر این آمار مقایسه آن با دیگر آزمون‌های پرداوطلب است. در کنکور سراسری سال 97 تعداد ۹۵۱ هزار و ۸۵ نفر ثبت‌نام کرده‌اند. در کنکور کارشناسی سال 97 نیز تعداد ۷۳۵ هزار و ۷۴۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و در آزمون دکتری سال جاری نیز با حضور ۱۸۷ هزار و ۸۲۱ داوطلب برگزار شد که این آمار به این معنی است که این آزمون سومین کنکور پرداوطلب در کشور خواهد بود.

البته این پدیده گرچه با توجه به آمار بیکاری نزدیک به 1.5 میلیون نفری فارغ‌التحصیلان حتی در مقطع دکتری قابل پیش‌بینی است، اما کارشناسان عقیده دارند شغل‌هایی که منجر به استخدام رسمی یک فرد دانشگاهی می‌شود، ‌انگیزه‌های او را برای حرکت در مسیر کارآفرینی، پرورش ایده‌های نوآورانه و خلاقانه به حداقل ممکن خواهد رساند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرنامه دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1397 ، کدخبر: 265719، www.iusnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
0
این نشون دهنده مرگ روح مولد در بین فارق التحصیلان دانشگاهیه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
0
این ازمون های استخدامی به طور خیلی قابل توجهی جمعیت بیکار هارو کم نمیکنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین