پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۱۶۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
توافق مد نظر آنها شامل اين است كه ايران بعد از سال 2025 (بند غروب برجام) نيز به توان هسته‌اي دست پيدا نكند؛ اما نكته دوم به موضوع توان موشكي ايران و نكته سوم به مسائل منطقه‌اي مي‌پردازد.
شعارسال: امروز (سه‌شنبه) وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه قرار است بسته‌ای پیشنهادی برای حفظ برجام روی میز قرار دهند.

اين‌ را ترزا مي، نخست‌وزیر انگلستان، در تماس تلفني با حسن روحاني گفته است.

اين تماس عصر يكشنبه انجام گرفته و «مي» از ايران براي ماندن در برجام قدرداني كرده است. حسن روحاني نيز در اين تماس بر زمان محدود اروپايي‌ها براي اينكه مسائلی مثل «نفت، گاز، پتروشیمی و روابط بانکی و سرمایه‌گذاری» را روشن کنند، اشاره كرده است. سفير ايران در لندن نيز توييت كرده «خانم ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا، در گفت‌وگوی تلفنی با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، به او اطلاع داده‌ است که بریتانیا، فرانسه و آلمان روز سه‌شنبه در بروکسل بسته‌ای از پیشنهادها را به ظریف ارائه خواهند داد؛ برای حفاظت از اجرای برجام که این اطمینان را به ایران می‌دهد که از منافع اقتصادی توافق هسته‌ای بهره‌مند خواهد شد».

در تماس تلفني رؤساي جمهور ايران و انگليس بر حفظ برجام تأكيد شده است. در‌عين‌حال نخست‌وزیر بریتانیا از روحاني خواسته به دلایل انسان‌دوستانه دوتابعیتی‌هایی را که در ایران زندانی هستند، آزاد كند. اشاره او به نازنين زاغري، زنداني دوتابعيتي ايراني و انگليسي، است. آنچه از اخبار مرتبط با اروپا به گوش مي‌رسد، به نظر مي‌رسد بسته پيشنهادي آنها، شامل موضوعاتي علاوه بر موضوع هسته‌اي خواهد بود. اين بسته پيشنهادي را چند ماه پيش فرانسه مطرح كرده و حتي در حال رايزني با آمريكا بر سر اين طرح بوده است. فرانسه به همراه انگليس و آلمان به دنبال اين است كه با وجود حفظ برجام، بر سر مسائل ديگري نيز با ايران توافق كنند.

توافق مد نظر آنها شامل اين است كه ايران بعد از سال 2025 (بند غروب برجام) نيز به توان هسته‌اي دست پيدا نكند؛ اما نكته دوم به موضوع توان موشكي ايران و نكته سوم به مسائل منطقه‌اي مي‌پردازد. شواهد نشان مي‌دهد اروپا هنوز دنبال اجراي اين طرح پيشنهادي است؛ اگرچه در تماس تلفني مكرون با حسن روحاني، رئيس‌جمهوري اين طرح را رد كرده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرارو ، تاریخ انتشار: 25 ارديبهشت 1397 ، کدخبر: 359806 ، www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
اروپا تا به همین الان نتونسته در برابر این اقدام ترامپ کاری رو پیش ببره در آینده هم نمیتونه
ا.ح75
حسین5
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
اروپا داره تمام تلاشش رو میکنه تا این توافق رو هرطوری که شده حفظ کنه ؛ ماهم امیدواریم نتیجه خوبی رو داشته باشه
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
از انرژی هسته ای گذشتیم از امنیت و جون مردممون که نمی تونیم بگذریم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین