پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۹۱۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵
در جریان ادغام موسسه ثامن با بانک انصار تغییر نرخ سود سپرده‌های بانکی سپرده‌گذاران نیز در دستور کار قرار گرفته و به تناسب سپرده از نرخ‌های بالا کاهش یافته است.

شعارسال: حدود یک ماهی است که ادغام موسسه غیرمجاز ثامن با بانک انصار کلید خورده و تابلوهای این موسسه نیز در حال تغییر به تابلوهای بانک انصار است. سپرده‌گذاران ثامن که حدود یک سال گذشته با توجه به مسائل و حواشی که پیش آمده بود، تا حدی در امور مربوط به سپرده‌های خود با مشکلاتی مواجه بودند، در نتیجه این ادغام حساب‌های آنها به بانک انصار منتقل شده و می‌توانند با مراجعه به هر یک از شعب نسبت به تعیین وضعیت حساب‌ها اقدام کنند.

یکی از مسائل مورد توجه درباره حساب‌های سپرده ثامن به سودهایی که به سپرده‌گذاران پرداخت می‌شد، بر می‌گردد. به هر حال با توجه به اینکه این موسسه جزو موسساتی بود که کاملا تحت نظارت بانک مرکزی قرار نداشته و در چارچوب قوانین و مقررات این بانک فعالیت نداشت، سودهای پرداختی به سپرده‌ها نیز متعارف نبوده و اغلب بالای ۲۲ درصد اعمال می‌شد.

مراجعه به شعب مربوطه از این حکایت دارد که در جریان ادغام صورت گرفته با تغییرات جدید و انتقال حساب‌های ثامن به انصار باید سودهای سپرده نیز تغییر کرده و به صورت متعارف پرداخت شود. با این حال فعلا تغییر سود بدین گونه بوده که از نرخ‌های بالا و بیش از ۲۲ درصدی که قبلا پرداخت می‌شد، به تناسب حجم سپرده‌های صاحبان حساب کاهش یافته و اکنون بین ۱۵ تا ۲۰ درصد پرداخت می‌شود، ولی با پایان سررسید حساب‌های سپرده‌گذاران ثامن و قرارداد جدید به طور حتم سود سپرده بر اساس سود رایج شبکه بانکی اعمال می‌شود. در حال حاضر نرخ سود متعارف ۱۵ درصد است و اگر در زمان سررسید حساب‌ها نرخ سود بر اساس دستور بانک مرکزی تغییری کرده باشد، به طور یکدست سودها تغییر خواهد کرد.

ادغام موسسه ثامن در جریان ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی و همچنین کاهش تعداد بانک‌های نظامی انجام شد. بنا بر تصمیم بانک مرکزی قرار بر این شد تا بانک‌های نظامی که تعداد آنها به شش مورد می‌رسید، با ادغام به مرور از تعدادشان کمتر شده و در قالب بانک‌های بزرگ و قدرتمندی فعالیت کنند.

ثامن، مهر اقتصاد، انصار، حکمت، قوامین و کوثر بانک‌ها و موسسات نظامی هستند که با سیاست بانک مرکزی و توافقات انجام شده در مرحله اول ادغام موسسه ثامن، مهر اقتصاد و بانک انصار در دستور کار قرار گرفته و فعلا ثامن به بانک انصار ادغام شده و در مرحله بعد قرار بر این است که مهر اقتصاد نیز به این بانک اضافه شود. بنابر تصمیم بانک مرکزی در آینده بانک‌های حکمت، قوامین و کوثر نیز با یکدیگر ادغام شده و در مجموع دو بانک نظامی فعالیت می‌کنند. آن طور که فرشاد حیدری -معاون نظارت بانک مرکزی- اعلام کرده پیش بینی‌ها بر این است که دو بانک ادغام شده نیز در یکدیگر تجمیع و در نهایت یک بانک نظامی قوی فعالیت کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1397، کد خبر: 97023016531، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
0
0
باید بانک های مختلف بیان و در راستای بانکداری اسلامی گام بردارن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین