پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۲۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹
سردار رحیمی در خصوص پیشنهاد پلیس درباره افزایش زمان بازپروری از ٣ ماه به ٦ ماه گفت: پس از اینکه این معتادین از مراکز بازپروری‌ خارج می‌شوند، می‌بایست برای آنها بحث اشتغالزایی‌ و کار را در نظر بگیریم.

شعارسال: سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در حاشیه طرح شناسایی و دستگیری فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر در منطقه شوش، مولوی و هرندی اظهار داشت: در آخرین عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران همکاران موفق شدند ٣ باند بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر را در کمتر از ٧٢ ساعت منهدم کنند. در این عملیات بیش از یک تن انواع گل، شیشه، تریاک، مورفین، هروئین و حشیش کشف و ضبط و تعداد قابل توجهی از قاچاقچیان دستگیر شدند.

وی با اشاره به انهدام یک باند بزرگ مورفین گفت: اعضای این باند که در حال انتقال بیش از نیم تن مورفین بودند و از زاهدان بارگیری کردند بعد عبور از خراستان شمالی و جنوبی و مازندران قصد ورود این محموله را به تهران داشتند که در بدو ورود به پایتخت تمام اعضا شناسایی و محموله ضبط شد. همچنین ١٥ نفر از اعضای این باند نیز دستگیر شدند.

سردار رحیمی درباره برخورد پلیس با قاچاقچیان خُرد در تهران گفت: پلیس به طور همزمان برخورد با خرده فروشان و معتادان را در دستور کار دارد و هم اکنون محله های هرندی و شوش و مولوی پاکسازی شده اند.

وی افزود: در منطقه ۱۲، ۷۶ خانه متعلق به معتادین متجاهر که در آنها به توزیع، پخش و فروش مواد مخدر مشغول بودند و به نوعی پاتوق‌ معتادین‌ برای خرید و فروش مواد بود، شناسایی و همگی خانه ها پلمپ‌ شدند. همچنین چندین مرکز ترک اعتیاد در برخی مناطق تهران بنابر اعتراض مردم و اهالی محل‌ به دلیل مزاحمت‌های ایجاد شده تعطیل‌ گردید.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه لازم است سازمان بهزیستی و سازمان های مسئول بیش از پیش پاسخگوی خواسته های مردم باشند و فضای مناسب ساماندهی معتادان خیابانی را فراهم کنند، گفت: معتقدیم در بحث برخورد با قاچاقچیان عمده، مجازات متناسب وجود ندارد. در بحث ساماندهی معتادان نیز باید چرخه بازپروری را تغییر داده و زمان بازپروری معتادان را افزایش داد.

وی در خصوص پیشنهاد پلیس درباره افزایش زمان بازپروری از ٣ ماه به ٦ ماه گفت: پس از اینکه این معتادین از مراکز بازپروری‌ خارج می‌شوند، می‌بایست برای آنها بحث اشتغالزایی‌ و کار را در نظر بگیریم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین به خانواده‌های معتادان‌ توصیه نمود که در کنار معتادان برای ترک آنها قدم برداشته و با توجه به اینکه دولت و دستگاه قضایی هزینه‌های نسبتاً زیادی برای بازپروری‌ اینها انجام می‌دهند، خانواده‌ها نیز هزینه‌های بازپروری‌ این افراد را تا حدودی پرداخت کنند و آنها را در امر ترک اعتیاد همراهی نمایند.

سردار رحیمی همچنین با بیان اینکه کشفیات ٤ تنی مواد مخدر تهران در سال جاری ٦٠ درصد افزایش داشته، گفت: امسال میزان دستگیری مجرمان مواد مخدر ٧٠ درصد، انهدام باندها ٢٠ درصد، دستگیری قاچاقچیان بزرگ ٣٧ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به کشف ماده مخدر گل در بسته‌بندی‌های چای اظهار داشت: ۱۰ کیلو مواد مخدر گل در بسته‌بندی‌های چای در حال ارسال به خارج از کشور توسط مأمورین شناسایی، کشف و ضبط گردید.

در این میان محموله ای نیز میان بار مبل کشف شد. در این موضوع شگرد قاچاقچیان اینگونه بود که محموله ای از مبل را به بندرعباس ارسال می کردند و آنجا به بهانه ایراد در مبلها، آنها را به تهران عودت می دادند. قاچاقچیان در این بین میان محموله عودت داده شده موادمخدر جاساز می کردند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت افکارنیوز، تاریخ انتشار: 30اردیبهشت1397، کدخبر: 744655: www.afkarnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
مواد مخدر در ایران در صورتی به طور کامل از میان میرود که فرهنگ عمومی ای برای نابودی آن به وجود بیاید
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین