پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۲۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
آخرین ساعات روز 22 آبان ماه یاسر صادقی از سرپل ذهاب تماس می گیرد و می گوید: «آقا اگر اجازه دهید من فردا کار خبری نکنم و برای مردم زلزله دیده اقلام جمع کنم.»

شعار سال: صبح روز 23 آبان ماه آزاده مختاری، دیگر خبرنگار اعزامی برنا به مناطق زلزله زده از سرپل ذهاب، تماس می گیرد، پشت تلفن فریاد می زند، بغض دارد، گلایه می کند، می گوید: "آقا مگر من خبرنگار نیستم؟ مگر قرار نشد بیایم و درد مردم را روایت کنم؟ مگر نگفتید همان قدر که از امدادرسانی ها می گویید همان اندازه هم از مشکلات مردم بگویید؟" می گوید: "خودت که خبرنگار زلزله بوده ای و درد مردم را دیده ای، چرا نباید بتوانیم مشکلات مردم را منعکس کنیم؟"

آزاده مختاری از کمبودها می گوید، از اینکه خیلی از مردم حتی یک چادر برای استراحت نداشتند، یک بطری آب در اختیارشان قرار داده نشده، مردمی که بعد از زلزله هنوز نتوانسته اند یک قاشق غذا بخورند، آزاده مختاری از شرایطی می گوید که حتی شنیدن آن هم عصبی ات می کند چه رسد به دیدنش.

صبح امروز حسن روحانی، رییس جمهور، به میان مردم زلزله زده رفت. حرف های مردم را شنید و قرار شد مشکلات رفع شود.

انتظار می رفت مسئولان کار بدون اینکه منتظر گلایه های مردم به رییس جمهورشان باشند منظم تر و منسجم تر به درد مردم کرمانشاه می رسیدند. انتظار بود خدمات رسانی با برنامه تر و هدفمندتر انجام می گرفت. انتظار بود امدادگران هلال احمر و ارگان های دیگری که وارد خدمت رسانی شده اند تقسیم قوا می کردند تا با سرعت بخشی به امداد رسانی، آلام مردم سریع تر رفع شود.

خبرنگاران اعزامی برنا دیشب از روستاییان کوییک می گفتند که نه آبی در اختیارشان قرار گرفته و نه غذایی، گزارش های صبح امروز نشان می دهد مردم سرپل ذهاب از داشتن چادر محروم بودند همین را تعمیم دهید به مردم روستاها که قطعا خدمت رسانی به مردم کمتر صورت گرفته است.

همین امروز هم دیر نیست اجازه دهید برای خدمت رسانی و کمک به مردم، سمن ها و جوانان وارد عرصه شوند و هر منطقه را به چند سمن واگذار کرده و یقین بدانید هم می توانند کمک های مردم را سازمان دهی کنند و هم می توانند بیشتر و بهتر در خدمت مردم باشند، نه اینکه نیروهای امدادی در این 36، 35 ساعت اخیر کم کاری کرده اند بلکه فاجعه ای به این بزرگی نیاز به حضور همه توانمندی های کشور اعم از دولتی، خصوصی و مردمی دارد.

لاپوشانی و منتشر نکردن اخبار مشکلات مردم دردی را دوا نخواهد کرد بلکه این انسجام و برنامه ریزی دقیق و صحیح است که باعث می شود مردم آسیب دیده به آرامش برسند.

صبح امروز رییس جمهور به میان مردم زجر کشیده سرپل ذهاب رفت، سرپل ذهابی که بخشی از خاطرات رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس را تشکیل می دهد. به کرمانشاه رفت کرمانشاهی که دالاهویش هنوز زخم بمب های شیمیایی را دارد، دالاهویی که هنوز مردمش نفس شان می گیرد، ریه هایشان درد دارد خون شان سرطان دارد به خاطر آن جنایت بزرگی که بعثی ها کردند.

رییس جمهور امروز به غرب کشور رفت، غرب کشوری که سال ها اسیر ددمنشی و قساوت حزب وحشی صدام و ژنرال هایش شده بود. تن زخم خورده کرمانشاه اگر چه حتی در این سال های پس از جنگ هم هنوز آرامش پیدا نکرده بود اما امروز قصر شیرینش، دالاهویش، کرندش و سرپل ذهابش زخمی به عمق 7/3 ریشتر تحمل می کند.

مردم کرمانشاه حساسند و مردم ایران نسبت به کرمانشاه شان حساس تر. رییس جمهور 36 ساعت بعد از زلزله به میان مردم کرمانشاه رفت تا بگوید او هم حساس است حتی اگر این مردم زخم خورده و آسیب دیده، به قول خبرنگار اعزامی برنا داد بزنند و پرخاش کنند ولی رییس جمهور آرام حرف هایشان را می شنود و آرام تر جواب می دهد تا مردم کرمانشاه آرامش بگیرند. این آرامش اما باید با اقدامات فوری، هدفمند، منسجم و منظم همه دستگاه های اجرایی و امدادرسانی، همه سمن ها و سازمان هایی که وظیفه رفع مشکلات مردم را دارند ادامه یابد.

مردم کرمانشاه استحقاق تلاش بیشتر از این را دارند و باید این تلاش ها با حضور همه مردم ادامه یابد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 23 آبان 96، کد مطلب: 637151: www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
واقعا شنیدن آن ناراحت کننده است ؛ ایشان هم حق داشت چنین حرفی را بزند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین