پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۶۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
رئیس ستاد معین استان کردستان مستقر در ثلاث‌باباجانی گفت: ۲۱ روستای شهرستان ثلاث‌باباجانی در جریان زلزله سال گذشته بیش از ۵۰ درصد خسارت دیده‌اند.

شعار سال: افشین آور با اشاره به اینکه 48 ساعت بعد از زلزله آبان ماه سال گذشته برای استقرار استان کردستان به عنوان ستاد معین در شهرستان ثلاث‌باباجانی اطلاع داده شد اظهار داشت: 206 روستای قابل سکنه و غیرقابل سکنه و دو شهر تازه‌آباد و ازگله مورد ارزیابی قرار گرفت و 21 روستا بیش از 50 درصد تخریب داشتند.

وی با اشاره به اینکه مرکز زلزله نزدیک به شهر ازگله بود عنوان کرد: در مجموع بعد از ارزیابی‌ها 4493 واحد تخریبی و 6300 واحد تعمیری در روستا و شهر شناسایی شد.

آور با بیان اینکه بازسازی تنها با مشارکت خود مردم امکان‌پذیر است گفت: تاکنون از 6300 واحد تعمیری 5930 واحد عملیات تعمیر را به اتمام رسانده‌اند و 1900 واحد احداثی در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 1047 مورد اجرای فونداسیون، 746 مورد نصب اسکلت و 349 مورد سقف زده شده است افزود: عملیات بازسازی زمان خاص خود را می‌طلبد و در شهر عملیات بازسازی به دلیل مشکلات اداری روند کندتری دارد.

آور با بیان اینکه وظیفه بازسازی برای بنیاد مسکن تنها به واحدهای مسکونی و تجاری محدود می‌شود گفت: بازسازی ادارات به عهده سازمان مربوطه است اما چون به فضای فرمانداری نیاز بوده تاکنون امکان بازسازی آن وجود نداشته است.

رئیس ستاد معین استان کردستان مستقر در ثلاث‌باباجانی با اشاره به اینکه آواربرداری و نخاله‌برداری در سطح روستاها در حال انجام است عنوان کرد: قبل از عید در شهر تازه‌آباد از ماشین‌آلاتی به صورت تراکتور برای حمل نخاله استفاده می‌شد که متأسفانه در جاهایی که حاشیه شهر بود به صورت پراکنده تخلیه می‌شد اما در نهایت مکانی مشخص برای جمع‌آوری آن‌ها تعبیه شد.

وی با بیان اینکه با وجود اینکه 6000 واحد مسکونی در شهر مشغول تعمیرات بودند اما به صورت روزمره نخاله‌ها جمع‌آوری شده است گفت: با توجه به محدودیت زمانی که برای بازسازی مشخص شده و ستادها باید در آن زمان از منطقه خارج شوند در نتیجه از مردم تقاضا می‌شود هر چه سریعتر پیگیر ساخت و ساز شوند که به آن‌ها خدمات ارائه شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 12 اردیبهشت 97 ، کد مطلب: 1715947، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین