پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۷۸۵
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴
رییس بسیج سازندگی کشور از آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: در ایام نوروز ۱۳۹۷ گروه جهادی به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

شعار سال: سردار نعمان غلامی، رییس سازمان بسیج سازندگی در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد اردوهای جهادی نوروز 97 گفت: جهادگران بسیجی تاکنون در دفاع از حرم اهل بیت 33 شهید و 16 شهید حین خدمت به مردم مناطق محروم تقدیم کردند.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به استقبال بی نظیر از گروه‌های جهادی گفت: میزان استقبال از گروه‌های جهادی به حدی است که تعداد 6 هزار و 800 گروه جهادی در پایان سال گذشته اکنون به 8 هزار و 912 گروه افزایش یافته است که از این تعداد پنج هزار گروه در بسیج محلات، دو هزار گروه در بسیج دانشجویی و 150 گروه در بسیج مهندسی، صنعتی و مابقی در سایر اقشار بسیج گسترش یافته است که البته به دنبال توسعه گروه‌های جهادی در اقشار مختلف بسیج هستیم.

وی ادامه داد: برای نوروز امسال 1347 گروه جهادی که هر گروه حداقل 20 نفر را شامل می شوند برای فعالیت‌های جهادی به مناطق محروم اعزام می شوند و علاوه بر این 500 خانوار نیز برای حضور در کنار مردم زلزله‌زده سرپل ذهاب ثبت‌نام کردند. گروه‌های جهادی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه نیز حضور دارند.

وی اظهار کرد: تاکنون 1470 کانکس از طریق بسیج در اختیار مردم در مناطق زلزله‌زده قرار گرفته است.

وی از آغاز ساخت 600 منزل مسکونی در مناطق زلزله زده توسط گروه های جهادی خبر داد و گفت: ما برای این امر از ظرفیت های مردمی و ظرفیت های خیرین استفاده کردیم.

وی گفت: ظرفیت‌های گروه‌های جهادی می تواند در تمام عرصه‌ها مثمرثمر باشد. با توجه به این موضوع در پایان سال 90، 10 میلیون طیور توسط گروه های جهادی واکسینه شدند. در پی همین امر در کوهبنان نیز با استقرار سه سپاه استانی، گروه‌های جهادی مشغول فعالیت در این منطقه هستند.

وی اظهار کرد: تاکنون 1347 گروه جهادی به مناطق کرمانشاه و خوزستان رهسپار شدند.

رییس بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه ظرفیت‌های مردمی برای کمک به همنوعان منحصر به فرد است و باید زمینه جذب این ظرفیت‌ها را فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به این ظرفیت های عظیم مردمی امسال 500 خانوار تعطیلات خود را در کنار مردم مناطق زلزله‌زده سپری می کنند.

وی افزود: بسیج اصناف نیز از دیگر ظرفیت های بسیج مستضعفین است که با جذب خیرین توانسته است این ظرفیت‌ها را به مناطق سرپل ذهاب و مناطق زلزله‌زده هدایت کند.

وی با تاکید بر اینکه در سال 96 خدمات محله‌محور در دستور کار گروه‌های جهادی قرار گرفته است، اظهار کرد: تاکنون 850 هزار عضو جهادی با رویکرد جوانان علاقه‌مند برگزار شده است.

وی گفت: بر همین اساس 325 محله در حاشیه شهر تهران برای بهسازی و کمک به اشتغال این محلات در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد، به همین منظور 1327 پروژه کوچک در این محلات پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به ظرفیت بسیج سازندگی برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی گفت: در سال 96، 4 هزار و 300 نفر آموزش بهبودیافتگان اعتیاد انجام شد که از این آمار 1200 اشتغال با استفاده از منابع بسیج و ستاد مبارزه با مواد مخدر ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اشتغال به عنوان مهم‌ترین موضوع در اقتصاد مقاومتی کشور گفت: معیشت از نظام‌های ضروری نظام انقلاب اسلامی است که نشاندهنده کاربری نظام جمهوری اسلامی است. ما در کشور امکانات و نیروی انسانی کاستی نداریم، به همین منظور از ظرفیت‌های مردمی در جهت توسعه و احیای اشتغال بهره می‌بریم.

وی ادامه داد: با شناسایی استان‌های الگو در امر اشتغال می‌توانیم الگوهای مناسب در امر اشتغال را برای کشور پایه‌ریزی کنیم، به طور مثال در سردرود 34 هزار نفر در امر تولید تابلوفرش اشتغال دارند که این شهر به عنوان قطب تابلوفرش جهان مشهور است، بر همین اساس بسیج سازندگی کشور قطب اختصاصی در امر اشتغال را شناسایی کرده است که می توانیم با بهره گیری از این الگوها در مبارزه با بیکاری و ایجاد اشتغال موثر باشیم.

سردار غلامی تصریح کرد: در سال 96 با توجه به این الگوها 14 هزار واحد اقتصاد مقاومتی کوچک با 10 درصد از منابع بسیج ایجاد شدند و ما توانستیم با رایزنی با نهادهای مسئول در خصوص رفع موانع و اشتغال برخی از مشاغل موثر باشیم.

وی گفت: سال آینده تمرکز فعالیت‌های جهادی بر موضوع آب قرار دارد و به همین منظور احیای قنات ها و چشمه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی آماده ارایه خدمت در تمام عرصه‌ها و حوزه های مورد نیاز دولت هستند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 8 هزار واحد منزل مسکونی و درمانگاه، مسجد، خانه بهداشت در مناطق محروم ساخته شد.

وی تصریح کرد: امسال ایجاد موسسات خیریه گروه‌های جهادی در دستور کار قرار دارد و گروه های جهادی می توانند از منابع خیرین نیز در جهت محرومیت‌زدایی استفاده کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری شاخص 365 ، تاریخ انتشار 21اسفند 96، کدمطلب: 8348، www.shakhes365.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین