پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۹۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
میانماری‌ها صاحب مویی نرمتر و موثرتر در آسیا هستند. آمار نشان می‌دهند که تجارت جهانی موی انسان در سال ۲۰۱۶ به ارزش ۸۷.۶ میلیون دلار بوده است که در این میان میانمار جایگاه سوم را از نظر بیشترین میزان صادرات مو پس از هندوستان و تونس به خود اختصاص داده است.
شعارسال: میانمار منبع اصلی تامین موی انسان برای تهیه کلاه گیس و اکستنشن به منظور استفاده در آرایشگاه‌ها است.

 شبکه خبری «سی ان ان» با انتشار گزارشی درباره بازار پررونق موی انسان در میانمار می نویسد: این کشور منبع اصلی تغذیه تقاضای جهانی برای کلاه گیس و مو است. «ایه ایه تئین» می گوید:«میانماری ها صاحب مویی نرمتر و موثرتر در آسیا هستند. امار نشان می‌دهند که تجارت جهانی موی انسان در سال ۲۰۱۶ به ارزش ۸۷.۶ میلیون دلار بوده است که در این میان میانمار جایگاه سوم را از نظر بیشترین میزان صادرات مو پس از هندوستان و تونس به خود اختصاص داده است.

در میانمار مو مقدس است. اعتقاد بر این است که یکی از اماکن مقدس (شوداگون پاگودا) طلاکاری شده بر روی رشته های موی بودا ساخته شده است. با این حال، زنان زیادی در میانمار در هنگام جشن سال نوی بودایی، زمانی که آنان برای مدت زمان کوتاهی راهب می شوند، موهای سرشان را می تراشند و بخش اعظم این موها روانه چین می شوند، مورد پردازش قرار گرفته و به آرایشگران در کشورهای غربی فروخته می‌شوند.

با این حال، میانمار در حال رشد و ثروتمندتر شدن پس از باز شدن فضا و کاهش خفقان چندین دهه‌ای نظامیان حاکم بر آن کشور است.

«ایه ایه تئین» می گوید روزانه به طور متوسط ۷ تا ۱۰ مشتری دارد. او می گوید قیمت گذاری موها بستگی به کیفیت و وزن آن دارد. محدوده خرید موها از ۱۱ دلار شروع می شود و اگر کیفیت آن خوب باشد برای موهای بیش از ۱۰ اینچ، تا ۱۵۰ دلار هم داده می شود. این در حالیست که حداقل دستمزد روزانه در میانمار ۲.۷ دلار است. هر چه موها صافتر و بلندتر باشند، گرانتر خریداری می‌شوند. در میانمار برخی اوقات مردان نیز موهای‌شان را بلند می‌کنند و می‌فروشند اما این موضوع چندان متداول نیست. چین خریدار اصلی موهای میانمار است.







شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازپایگاه خبری آفتاب، تاریخ انتشار: 31ارديبهشت 1397 ، کدخبر:  524651،www.aftabnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
این به نظر من کار زیاد عرفی نیست و من با این تجارت کاملا مخالف هستم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین