پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۷۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۸
شيرين گرامي، نخستين زن سه‌گانه‌کار ايراني حاضر در بازي‌هاي آسيايي می باشد.

شعار سال: ممنوعيت حضور بانوان سه‌گانه‌کار ايراني در رقابت‌هاي بين‌المللي اين رشته چند ماهي است برداشته شده و حالا قرار است فرصت شرکت در بازي‌هاي آسيايي، مهم‌ترين رويداد ورزشي قاره، نیز به آنها داده شود. اولين اعزام تيم ملي سه‌گانه (دووميداني، شنا و دوچرخه‌سواري) زنان در مسابقات برون‌مرزي، حضور در مسابقات کاپ آسياي ميانه در قزاقستان بود که مرداد سال گذشته انجام شد. شکوه طياره و عالم جباري، دو ملي‌پوشي بودند که با رعايت پوشش اسلامي در اين رقابت‌ها شرکت و به مقام‌هاي سوم و چهارم دست پيدا کردند.

عملکرد موفقيت‌آميز اين تيم در نخستين حضور بين‌المللي خود، در شرايطي رضايت مسئولان کميته ملي المپيک را به همراه داشته است که سه‌گانه بانوان را نیز در فهرست رشته‌هاي اعزامي به بازي‌هاي آسيايي 2018 جاکارتا قرار داده‌اند. بر اين اساس، يک سهميه به تيم ملي سه‌گانه بانوان براي شرکت در بازي‌هاي آسيايي داده شده است. شيرين گرامي، گزينه برتر فدراسيون ورزش‌هاي سه‌گانه براي اولين حضور سه‌گانه زنان ايران در اين بازي‌هاست. گرامي نخستين زن سه‌گانه‌کار ايراني است که جلوتر از ساير رقباي خود در کشور حضور در مسابقات جهاني اين رشته را تجربه کرده است. او که مقيم لندن است، پنج سال پيش با نام ايران و با حجاب کامل در رقابت‌هاي سه‌گانه قهرماني جهان لندن شرکت کرد. اين دختر تاريخ‌ساز همچنين در مسابقات سه‌گانه آمريکا نيز شرکت کرده است؛ مسابقه‌اي با نام «مرد آهنين» که سخت‌ترين مسير را در تمام مسيرهاي رشته سه‌گانه دارد. او در اين نبرد با موفقيت توانست خودش را به خط پايان برساند.

فروزان زاهدمنش، نايب‌رئيس فدراسيون ورزش‌هاي سه‌گانه در امور بانوان، دراين‌باره مي‌گويد: «با توجه به اينکه خانم‌هاي سه‌گانه‌کار کشور در اين مقطع تجربه چندان بالايي نداشته و شانسي براي کسب مدال در بازي‌هاي آسيايي ندارند، تصميم گرفتيم خانم گرامي را به اين بازي‌ها بفرستيم. به‌هر‌حال هرچه باشد او ميدان‌ديده‌تر است و در شرايط رقابتي بهتري در لندن تمرين مي‌کند. او در حال حاضر در کنار ساير ورزشکاراني که آنجا هستند، در اردو است و دارد تمرين مي‌کند. البته اين را هم بايد بگويم که رئيس فدراسيون جهاني سه‌گانه نیز که چندي پيش به ايران آمدند، از ما خواستند تا ايشان را به بازي‌هاي آسيايي اعزام کنيم. اين تصميمي بوده که به اتفاق گرفته شده است. حتي معاونت وزارت ورزش و جوانان هم روي خانم گرامي نظر داشتند».

شيرين اگرچه در مقايسه با ساير دختران و زنان سه‌گانه‌کار ايراني از عملکرد بهتري برخوردار است و مسابقات بين‌المللي بيشتري را تجربه کرده، اما بايد گفت او نيز شانس کمي براي رفتن روي سکوي بازي‌هاي آسيايي دارد؛ موضوعي که زاهدمنش نیز به آن اشاره مي‌کند: «قدرت اصلي اين رشته چه در آسيا و چه در جهان، دست ژاپني‌هاست. در بيشتر مسابقات سکوي اول تا سومي متعلق به آنهاست. بعد از ژاپن، کره و ديگر کشورهاي آسياي شرقي قرار دارند که صاحب قدرت هستند. با‌اين‌حال ما انتظاري از خانم گرامي نداريم. ايشان خودش هم گفته است که نمي‌تواند هيچ قولي بدهد و شرايط سختي در اين بازي‌ها پيش‌رو دارد. البته هر اتفاقي ممکن است بيفتد، اما ما خيلي اميدوار نيستیم. تمام تلاش ما تا الان اين بوده که تابوي حضور بانوان را در مسابقات بين‌المللي و آسيايي بشکنيم. ان‌شاءالله در فرصت‌هاي بعدي بايد به کسب مدال فکر کنيم».

گرامي در شرايطي از اين پس مي‌تواند در کنار ساير بانوان سه‌گانه‌کار هم‌مليتي خود در رقابت‌هاي برون‌مرزي شرکت کند که دنبال توليد لباس‌هاي باکيفيت‌تري براي زنان ايراني فعال در اين رشته است. نايب‌رئيس فدراسيون ورزش‌هاي سه‌گانه در امور بانوان دراين‌باره توضيح مي‌دهد: «خانم گرامي در لندن با طراحان لباسي در ارتباط هستند که مي‌خواهند لباس‌هاي جديدتري را به ما معرفي کنند. البته شکل لباس‌هاي خانم‌هاي ما هماني است که از سوي وزارت ورزش تأييد شده؛ ما فقط مي‌خواهيم جنس آن را تغيير دهيم و از پارچه‌هاي مرغوب‌تري که وزن کمتري دارند، استفاده کنيم. به‌هرحال شناکردن با پوشش کامل سخت است. ما بايد لباسي را انتخاب کنيم که هنگام رفتن در آب، وزن کمتري را به خود بگيرد. او چند لباس را براي من فرستاده و من بايد آن ها را به معاونت بانوان نشان بدهم تا آن ها نيز نظر خود را اعلام کنند». فدراسيون ورزش‌هاي سه‌گانه براي تيم ملي فعلي سه‌گانه بانوان که شانسي براي شرکت در بازي‌هاي آسيايي ندارد، برنامه‌اي ديگر در نظر گرفته است. اين تيم قرار است تيرماه جاري به رقابت‌هاي آسيايي قرقيزستان اعزام شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه شرق، تاریخ انتشار 1 خرداد 97، کد مطلب: 188008، www.sharghdaily.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
بالاخره اعتماد کردن به زن ها و پاسخشون رو گرفتن!
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
این شیرزن ها باعث افتخار ایران هستند
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین