پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۳۴۰
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۶
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود از برگزاری دوره آموزشی صنایع‌دستی برای جامعه محلی روستای ابر شاهرود خبر داد.

شعارسال: «حمیدرضا حسنی» در حاشیه بازدید ظهر چهارشنبه مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان از جنگل و روستای ابر شاهرود ضمن بیان اینکه در طرح جامع گردشگری روستای ابر تنها محوطه جنگل و زیبایی‌های طبیعی آن دیده نشده بلکه توانمندی جامعه محلی نیز لحاظ می‌شود، تأکید کرد: برای نیل به این هدف دوره آموزشی صنایع‌دستی برای زنان و مردان ابری برگزار شد.

*** گردشگری روستای  ابر شاهرود

وی افزود: در طرح جامع گردشگری روستایی روستای ابر شاهرود خدماتی مانند آموزش تولید و عرضه صنایع‌دستی، پوشاک سنتی، توجه به نمای سنتی ساختمان‌ها نیز به مردم محلی ارائه می‌شود تا بتوانیم یک مجموعه گردشگری ویژه را در این جنگل و روستای زیبا و منحصربه‌فرد گرد هم آوریم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود گفت: دیگر طرح مدنظر این اداره، آشنایی جوامع محلی شهرستان با طرح‌های بوم‌گردی به‌مثابه یک شغل است که خوشبختانه در چند روستای شاهرود شامل ابر، قلعه بالا، رضاآباد و … این طرح با استقبال خوبی نیز روبرو شده است.

حسنی با اشاره به رشد چشم‌گیر بوم‌گردی در سطح شهرستان شاهرود، تأکید کرد: با توجه به آشنایی جامعه محلی روستاهایی مانند ابر با سازوکار تبدیل اقامتگاه‌های روستایی به بومگردی، تعداد مجوزهای صادر شده در این‌باره افزایش چشم‌گیری داشته به‌گونه‌ای که هم‌اکنون چندین درخواست مجوز فقط در یک روستای ابر در اداره میراث فرهنگی وجود دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود در پایان تصریح کرد: یکی دیگر از نقاط انکاری طرح جامع گردشگری لیر، جنگل هیرکانی منحصربه‌فرد این منطقه در شهرستان شاهرود است که دراین‌باره ساخت سرویس بهداشتی و ارائه آموزش به جامعه محلی و راهنمایان گردشگران در زمره اقدامات میراث فرهنگی بوده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت روستانیوز، تاریخ انتشار: 26اردیبهشت1397، کدخبر: 68343: www.roustanews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین