پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۱۹۵
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
عضو ایرانی هیئت مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری (W.F.T.G.A) به تشریح فواید عضویت مجدد ایران در این مجمع جهانی پرداخت و گفت: با چنین عضویت‌های جهانی بسیار بهتر و بیشتر می‌توان شرایط امنیت بالای کشورمان در حوزه گردشگری را به دنیا معرفی کنیم.

شعارسال:عضو ایرانی هیئت مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری (W.F.T.G.A) به تشریح فواید عضویت مجدد ایران در این مجمع جهانی پرداخت و گفت: با چنین عضویت‌های جهانی بسیار بهتر و بیشتر می‌توان شرایط امنیت بالای کشورمان در حوزه گردشگری را به دنیا معرفی کنیم.

آرش نورآقایی ، در خصوص عضویت جدید ایران در هیئت مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری (W.F.T.G.A) در کنوانسیون گرجستان اظهار داشت: از وقتی که کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری را راه اندازی کردیم، یکسال بعد عضو (W.F.T.G.A) را نیز گرفتیم و رئیس این فدراسیون را در جشن هفتم راهنمایان گردشگری کشورمان به کرمان دعوت کردیم و ارتباطمان با فدراسیون با این عضویت تقویت شد و متعاقباً مدرسان بین المللی را به ایران آوردیم تا راهنمایان گردشگری کشور تحت آموزش استاندارد قرار گیرد.

مشکل قدیمی گردشگران خارجی در ایران در گروه اقدام بانک مرکزی/وقتی پول نقد مسافران چالش می شود

چرا ایران حتی یک موزه گردشگری ادبی ندارد

وی ادامه داد: یکسال بعد یعنی دو سال پس از عضویت در فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری (W.F.T.G.A) میزبانی ایران را کسب کردیم و در آن زمان به نوعی جوانترین و تازه ترین عضو فدراسیون راهنمایان گردشگری جهان بودیم که توانستیم در رقابت با سنگاپور و دانمارک میزبانی کنوانسیون راهنمایان گردشگری در سال 2017 را در تهران داشته باشیم که در همان مراسم جهانی توانستیم عضو هیئت مدیره (W.F.T.G.A) نیز شویم که نماینده ایران آقای محسن حاجی سعید شدند که از سال 2017 تا 2019 عضو هیئت مدیره بودند.

نورآقایی در اهمیت این عضویت که ایران مجدداً توانست در گرجستان آن را دریافت کند، گفت: اهمیت آن این است که (W.F.T.G.A) 160 کشور عضو دارد و فقط 5 الی 6 کشور می توانند اعضای هیئت مدیره آن شوند که خوشبختانه توانستیم در گرجستان با پرزنتی که ارائه کردیم، بنده به عنوان عضو ایرانی در هیئت مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری از امسال یعنی 2019 تا 2021 عضو مجدد شویم.

وی تصریح کرد: البته این عضویت تماماً با هزینه شخصی صورت پذیرفت، (15 میلیون تومان) و می طلبد نهادهای مختلف در سازمان میراث فرهنگی در این زمینه کمک کنند. زیرا مثلاً باید بنده 20 ساعت در هفته به صورت داوطلبانه در خدمت (W.F.T.G.A) باشم و متعاقباً اگر یک ایرانی می خواهد در چنین مجمع جهانی عضو باشد و برای کشور خود نیز اثرگذاری لازم را ایفا کند لازم است که مورد حمایت نیز قرار گیرد مثلا وقتی ما از یک ورزشکار انتظار دریافت مدال داریم مسلماً در زمینه معاش او نیز حمایت های مالی صورت می پذیرد و عضویت افراد در مجامع جهانی باید به عنوان یک سرمایه لحاظ شود.

عضو ایرانی هیئت مدیره (W.F.T.G.A) گفت: براین اساس سعی بر آن شد تا دستاورد کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری 2017 در تهران در کشور گرجستان نیز ادامه پیدا کند. براین اساس در گرجستان 10 نفر از بیش از 50کشور برای عضویت در هیئت مدیره (W.F.T.G.A) به رقابت پرداختند که ما نیز به نمایندگی از ایران پرزنت خود را ارائه کردیم و بیشترین رای از کشورهای غیرانگلیسی زبان را دریافت کردیم و در نهایت به همراه ما - کشورهای آمریکا، انگلیس، اسکاتلند، آفریقای جنوبی و فیلپین عضو هیئت مدیره راهنمایان گردشگری جهانی شدند.

نورآقایی در تشریح ظرفیت های عضویت در (W.F.T.G.A) عنوان کرد: بیشترین پتانسیل و امتیاز در حوزه های آموزش و مسائل حقوقی است زیرا فدراسیون به صورت جهانی تصمیم گیری و فعالیت می کند و از وظایف مهم آن بورسیه کردن دانشجویان، برگزاری برخی جلسات از جمله همایش جاده ابریشم که هم اکنون درگیر آن است و در نهایت برگزاری کنوانسیونهای جهانی است.

وی افزود: مسلماً بنده به عنوان یک ایرانی نمی توانم ایران را (W.F.T.G.A) پرزنت کنم ولی متعاقباً عضویت یک ایرانی دستاوردهای خاص خود را خواهد داشت از جمله اینکه می توان دیگر اعضای (W.F.T.G.A) را به ایران دعوت کرد و هر چه بیشتر شرایط امنیت مناسب کشورمان را به دنیا معرفی کرد و مسلماً دستاوردهای این عضویت جهانی مستقیم نیست بلکه غیرمستقیم است. از جمله اینکه فدراسیون آموزشها را در حوزه راهنمایان گردشگری خواهیم داشت.

نورآقایی خاطرنشان کرد: قبل از عضویت ایران در فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری (W.F.T.G.A) - آموزشهای استاندارد و بین المللی در حداقل ها قرار داشت. ولی پس از عضویت - 4 مدرس بین المللی برای آموزش به ایران آمدند و هم اکنون نیز دو بانوی ایرانی جزو کمیته آموزش (W.F.T.G.A) هستند. بنابراین وقتی ایران هنوز در حوزه صنعت توریسم جایگاه بالایی ندارد این جای امیدواری است که می تواند به صادرات اساتید بین المللی در حوزه راهنمایان تور اقدام کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری نسیم آنلاین، تاریخ انتشار6 بهمن 97 ، کدخبر: 2305663، nasimonline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین