پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان محيط زيست کشور گفت: با افزايش تعرفه جرايم، هزينه تخلفات زيست محيطي در کشور در دولت تدبير و اميد افزايش يافت و اين رويکرد باعث کاهش تخلفات زيست محيطي شده است.

شعار سال: معصومه ابتکار در سفر استاني رئيس جمهوري به مازندران گفت: در دولت تدبير و اميد تعرفه جرايم تخلفات شکار گونه‌هاي جانوري چند برابر نسبت به گذشته افزايش يافت و هرزمان نياز به تجديد نظر در تعرفه احساس شود، اين کار براي جلوگيري از تخلف زيست محيطي انجام مي‌شود.

معاون رئيس جمهوري گفت: هم اکنون براي برخورد با تغيير کاربري غيرمجاز و زمين خواري در مناطق حفاظتي همکاري خوبي بين سازمان محيط زيست و دستگاه قضايي برقرار شد و تعامل اين دو دستگاه مي‌تواند تخلفات زيست محيطي را کاهش داد.

وي باز شدن پرنده تصرف غيرمجاز در مناطق حفاظتي شبه جزيره ميانکاله مازندران در دستگاه قضايي را نمونه بارزي از همکاري بين اين دو دستگاه دانست و افزود: پرونده متخلفان تصرف غيرمجاز ميانکاله در دستگاه قضايي دردست بررسي است.

ابتکار گفت: سازمان محيط زيست براي مبارزه با زمين خواري بخصوص در مناطق حفاظت شده و تعرض به پناهگاه حيات وحش مصمم است و با متخلفان نيز بشدت برخورد مي‌کند.

وي ايجاد کارخانه کمپوست و نيروگاه زباله سوز را از مهم‌ترين برنامه سازمان حفاظت محيط زيست براي مديريت پسماند در کشور معرفي و تاکيد کرد که اين سازمان از سرمايه گذاري بخش خصوصي براي ساخت نيروگاه زباله سوز و کمپوست حمايت مي‌کند.

او اضافه کرد: در مازندران نيز مديريت پسماند با ايجاد نيروگاه زباله سوز و کمپوست مطابق برنامه اي که رئيس جمهوري در سفر استاني ارائه کرد، اجرايي مي‌شود.

معاون رئيس جمهوري گفت: همچنين ما براي کاهش تخلف زيست محيطي نياز به ارائه آموزش به دانش آموزان در مدارس و بانوان خانه دار روستايي داريم و اين آموزش‌ها مي‌تواند راهکار مناسبي براي کاهش پسماند در طبيعت باشد.

ابتکار اجراي مديريت پسماند فاضلاب براي مازندران را برنامه دولت تدبير و اميد اعلام کرد و افزود: بايد با مديريت درست از ورود فاضلاب به داخل رودخانه‌ها و درياي خزر جلوگيري شود.

وي ادامه داد: دولت به دنبال ايجاد بستري براي سرمايه گذاري بخش خصوصي در حوزه پسماند فاضلاب براي استان‌هاي شمالي کشور از جمله مازندران است و سازمان محيط زيست نيز ضوابط استاندارد زيست محيطي را براي اين طرح‌ها تدوين مي‌کند.

ابتکار گفت: صندوق ملي محيط زيست ايران از برنامه‌ها و سرمايه گذاري بخش خصوصي در حوزه زيست محيطي حمايت خواهد کرد.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست عصر دوشنبه از ضلع جنوبي تالاب ميانکاله موسوم به درياي چهار فصل بهشهر نيز بازديد کرد. ابتکار در اين بازديد بر ضرورت حفاظت بيشتر از اين منطقه حفاظت شده بويژه ايجاد زيرساخت‌هاي لازم و تهيه برنامه‌هاي هدف گردشگري براي آن تاکيد کرد.

مدير کل محيط زيست مازندران، رئيس اداره محيط زيست بهشهر و جمعي از محيط بانان و مسوولان، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست را در اين بازديد همراهي کردند.

مجموعه شبه جزيره ميانکاله با 68 هزار و 800 هکتار وسعت از سال 1348 ابتدا به منطقه حفاظت و سپس به پناهگاه حيات وحش ميانکاله تحت مديريت مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محيط زيست تبديل شد و از آن زمان تاکنون از سوي اداره کل حفاظت محيط زيست مازندران اداره مي‌شود. از 65 کيلومتر طول ساحل شمالي اين پناهگاه حيات وحش پنج کيلومتر مربوط به حوزه قضايي بندرترکمن در استان گلستان است و 60 کيلومتر باقي مانده در حوزه قضايي مازندران واقع است.

شبه جزيره ميانکاله در سازمان جهاني يونسکو به نام کره مسکون انسان و محيط زيست ثبت و شناسنامه بين المللي براي آن صادر شده است.

اين منطقه داراي يک جايگاه فرهنگي و آموزشي است و اکوسيستم‌هاي آبي آن در سال 1971 به عنوان يکي از 22 تالاب بين المللي در ايران و 350 تالاب بين المللي جهان در کنوانسيون بين المللي رامسر با نام تالاب بين المللي ميانکاله ثبت شد.

رئيس جمهوري و کاروان دولت تدبير و اميد در بيست و سومين سفر استاني روز دوشنبه با سفر يک روزه ميهمان مردم مازندران شده است.

همزمان با حضور رئيس جمهوري و کاروان دولت تدبير و اميد در مازندران، طرح‌هاي عمراني از جمله نخستين کارخانه کمپوست زباله شرق مازندران با حضور رييس سازمان محيط زيست افتتاح شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت موج ، تاریخ انتشار 1 مهر 1394،کد مطلب - www.mojnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
مدیریت پسماند باید خیلی جدی تر دنبال بشه طبیعت از بین رفته م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین