پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۲۹
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷
وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو ورود فاضلاب به محیط های پذیرنده را قبول دارد و برای نقطه به نقطه کشور نیز برنامه هایی دیده شده است.

شعار سال: حمید چیت چیان اظهار داشت: متأسفانه ورود فاضلاب خام انسانی، پساب های صنعتی، پساب های کشاورزی و در برخی نقاط ورود فاضلاب بیمارستانی که به طور مناسب پیش تصفیه و تصفیه نشده اند به محیط های پذیرنده را شاهد هستیم.

وی افزود: وزارت نیرو بر این مسائل واقف است و ورود فاضلاب به محیطهای پذیرنده را قبول داریم و برای نقطه به نقطه کشور نیز برنامه هایی دیده شده است.

وزیر نیرو با تأکید بر اینکه نسبت به این مسئله مهم بی توجه نیستیم، گفت: اعتبارات ما برای تعریف و اجرای پروژه های نصب تأسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب نسبت به آنچه نیاز داریم، بسیار محدود است.

* دست روی دست نگذاشته ایم

وی ادامه داد: البته این محدود بودن اعتبارات به این معنی نیست که دست روی دست گذاشته ایم؛ بلکه با استفاده از فرصت های قانونی که در اختیار وزارت نیرو قرار دارد، سعی در متنوع سازی منابع مالی داریم.

چیت چیان یکی از بخش های پیشرو در جذب منابع بخش خصوصی را پروژه های فاضلاب عنوان کرد و گفت: تا امروز مجموع حجم قراردادهای منعقد شده با بخش خصوصی در بخش آب و فاضلاب به 4400 میلیارد تومان رسیده که اغلب این پروژه ها که کارهای اجرایی آنها آغاز شده در راستای ایجاد تأسیساتی برای جمع آوری فاضلابها و جلوگیری از ورود آنها به محیطهای پذیرنده است.

*پکیج های جذب سرمایه در بخش آب و فاضلاب آماده شدند

وزیر نیرو تصریح کرد: انعقاد قرارداد با بخش خصوصی در پروژه های آب و فاضلاب در سال آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد و در این زمینه پروژه های آماده جذب سرمایه با مشخص شدن شرایط بازگشت سرمایه و تمامی موارد لازم به صورت پکیج های سرمایه گذاری آماده شده و این پکیج های آماده سرمایه گذاری به بخش خصوصی داخلی و خارجی که تمایل به سرمایه گذاری در این بخش دارند ارائه می شود.

وی افزود: همچنین به دنبال اخذ مجوز از شورای عالی اقتصاد و هیئت دولت هستیم تا بتوانیم برای برخی طرح های اولویت دار آب و فاضلاب از فروش اوراق مشارکت بهره بگیریم.

این عضو کابینه دولت خاطرنشان کرد: تلاش دولت این است که اگرچه نمی توانیم یکباره ورود فاضلاب به محیطهای پذیرنده را در نقاط مختلف کشور که با این مشکل مواجه اند قطع کنیم؛ اما به گونه ای عمل می کنیم که هر چه پیش می رویم با ایجاد زیرساختهای مناسب از حجم ورود فاضلاب به محیط زیست کاسته شود؛ تا به زمانی برسیم که بتوانیم تمامی فاضلابهای تولید شده را تصفیه کرده و از پساب آن نیز به نحو احسنت استفاده کنیم.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاري تسنيم، تاریخ انتشار: 29 دي 1394، کد مطلب: 975338:www. tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین