پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
مدیرکل دفتر زیست بوم ‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نبود امکانات و تجهیزات و منابع مالی کافی برای حفاظت از فک خزری گفت: موضوع حفاظت از این گونه در معرض خطر انقراض را از کنوانسیون تهران پیگیری می کنیم.

شعار سال : داوود میرشکار با اشاره به آمار فک خزری اظهار داشت: در حال حاضر اطلاعات دقیقی از تعداد این گونه در حال انقراض نداریم اما طبق آخرین آمار بیش از 100 هزار فک خزری داریم اما در مجموع پایش و سرشماری این گونه در معرض خطر باید به صورت مشترک میان کشورهای حاشیه دریای خزر انجام می شود.

مدیرکل دفتر زیست بوم ‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تهدیدات این گونه در معرض خطر گفت: آلودگی ‌های میکروبی ناشی از پساب ‌های صنعتی، فاضلاب ‌های خانگی، سموم کشاورزی، آلودگی ‌های نفتی ناشی از فعالیت‌ های کشورهای شمال دریای خزر را می توان به عنوان تهدیدهای بر سر راه فک خزری عنوان کرد.

وی با پیگیری حیات فک خزری در قالب کنوانسیون تهران ادامه داد: همچنین یکی از عواملی که فک خزری را تهدید می کند گرفتار شدن این گونه های جانوری در تور صیادان و شکار آن ها (توسط کشورهای شمالی دریای خزر) است که کشته می شوند و از بین می روند.

میرشکار در ادامه با اشاره به آلودگی های نفتی دریای خزر نیز گفت: آلودگی نفتی ناشی از فعالیت کشورهای شمالی دریای خزر را هم می توان به عنوان عامل تهدید کننده حیات فک خزر دانست از طرفی آلودگی ناشی از سموم کشاورزی در دریای خزر نیز یکی دیگر از عواملی است که باید از طریق وزارت جهاد کشاورزی پیگیری شود.

مدیرکل دفتر زیست بوم ‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آلودگی میکروبی ناشی از ورود فاضلاب‌های صنایع به دریای خزر، گفت: ادارات کل استان‌ها سعی می‌کنند جلوی ایجاد و انتقال آلودگی به طور مستقیم به دریای خزر را بگیرند.

در حال حاضر تعدادی از صنایع تصفیه‌ خانه دارند، تعدادی هم ندارند و تصفیه‌خانه برخی صنایع هم کارآمد نیست. رییس کارخانه‌ها و مردم محلی باید دغدغه‌یی مشابه دغدغه سازمان محیط زیست داشته باشند زیرا وقتی یک واحد صنعتی که به خاطر نبود تصفیه‌خانه و ورود پساب به دریای خزر تعطیل می‌شود، در اثر فشار افرادی که بیکار می‌مانند باز می‌شود به همین دلیل این یک اقدام مقطعی می‌شود که در دراز مدت تاثیری نخواهد داشت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت پانا ، تاریخ نشرخبر : ۶ آبان ۱۳۹۴ کد مطلب 415894 www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین