پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۳۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
مدیر کل زیست بوم دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر تنها حدود 100 هزار فک خزری در دریای مازندران وجود دارد.

شعار سال: داود میرشکار مدیر کل زیست بوم دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به انقراض فک‌های خزری اظهار کرد: در حال حاضر تنها حدود 100 هزار فک خزری در دریای خزر وجود دارد.

وی افزود:از جمله عواملی که حیات فک‌های خزری را به خطر می‌اندازد می‌توان به آلودگی‌های میکروبی، شکار این گونه توسط صیادان، بیماری‌های ویروسی، کاهش مساحت سواحل به وسیله سازه‌های کنار آن‌ها و کمیاب شدن مکانی برای استراحت فک‌ها و ورود فاضلاب‌های شهری به ساحل و آب دریا اشاره کرد.

هیچ فک خزری در دریای مازندران شکار نمی‌شود

مدیر کل زیست بوم دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در سواحل دریای مازندران هیچ فک خزری شکار نمی‌شود، گفت: بر اساس قانون صید و شکار پستانداران دریایی ممنوع است، این در حالی است که در شمال دریای خزر فک خزری به هنگام تولید مثل بر روی یخ‌ها، شکار می‌شود.

وی ادامه داد: رایزنی‌های انجام شده توسط سازمان های مردم نهاد ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر با کشور روسیه منجر به این شد که شکار فک خزری در روسیه ممنوع شود، اما هنوز در سایر کشورهای اطراف دریای خزر این اتفاق رخ نداده است.

تعهد ایران در کنوانسیون سی ان اس به حمایت از گونه‌های مهاجر

میرشکار تصریح کرد: بر اساس کنوانسیون سی ان اس گونه‌های مهاجر وحشی، کشورهایی همچون ایران متعهد هستند که گونه‌های مهاجر را تحت حمایت خود قرار دهند. در سال گذشته نیز سازمان محیط زیست با تلاش سازمان‌های مردم نهاد موفق شد تا گونه در معرض خطر انقراض فک خزری را در لیست سی ان اس قرار دهد.

وی افزود: در تلاش هستیم کشورهای اطراف دریای خزر را عضو کنوانسیون سی ان اس کنیم تا بتوانیم برنامه های خود را برای حفاظت از این گونه به خوبی اجرا کنیم.

مدیر کل زیست بوم دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: ایجاد یک مرکز امداد و نجات فک خزری از جمله اقدامات ایران برای حفاظت از این گونه بوده است که این مرکز توسط سازمان‌های مردم نهاد و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان شیلات ایران اداره می‌شود که این موضوع برای اولین بار در منطقه روی داده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 19 بهمن 96، کد مطلب: 6432009، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
متسفانه نسل این موجودات به دلیل فعالیت های انسانی کشور های حاشیه دریای خزر و همچنین شکار بی رویه در حال انقراض است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین