پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: شورای شهر باید از ساحل بندرعباس دفاع کند و اجازه ندهد در حریم دریا ساخت و ساز انجام شود و اگر همه بخواهند در محدوده دریا و ساحل ساخت و ساز کنند، ساحل بندرعباس غارت خواهد شد که باید از این کار جلوگیری و از ساحل صیانت کنیم و این امانت را به آیندگان بسپاریم.

شعار سال: دکتر جاسم جادری در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس، استانداری را حامی قانونمداری شوراها دانست و بیان داشت: استانداری یک دستگاه حاکمیتی است و شوراها باید ضمن تقویت تعاملات خود با این مجموعه و به خصوص معاونت عمرانی استانداری، از ظرفیت استانداری برای حل مشکلات استفاده کنند.

وی ادامه داد: شوراها پارلمان محلی هر منطقه هستند و باید مطالبه گری بیشتری نسبت به حقوق مردم داشته باشند و افزایش ارتباط میان شورا با فرمانداری و استانداری به سود مردم خواهد بود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه فرسوده بودن ۴۰ درصد بافت بندرعباس خطر مهمی برای این شهر است و باید تکلیف آن مشخص شود، تصریح کرد: در این راستا صندوقی تشکیل شده تا شرکت هایی تاسیس شود که هم ارائه تسهیلات و هم کمک اعتباری را انجام دهد تا بافت های فرسوده به ساختمان های مستحکم تبدیل شوند که باید در بندرعباس هم این موضوع پیگیری شود.

جادری خاطرنشان کرد: رعایت الزامات پدافند غیرعامل در بندرعباس نیز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و شورای شهر این موضوع را در دستور کار قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به طرح تصفیه پساب فاضلاب بندرعباس، اظهار داشت: پساب فاضلاب بندرعباس با قراردادی که در حضور وزیر نیرو منعقد شد به مدت ۳۰ سال در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است و با توجه به اینکه فضای سبز بندرعباس برای این شهر حیاتی است در تلاش هستیم تا حداقل ۲۰۰ لیتر از پساب تصفیه شده را برای آبیاری فضای سبز در اختیار شهرداری بندرعباس قرار دهیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان افزود: بیش از یک سال موضوع استفاده از پساب فاضلاب را پیگیری کردیم و با اجرای قراردادی که منعقد شده، فاضلاب دیگر به دریا ریخته نخواهد شد که شورای شهر نیز باید به اجرایی شدن این کار کمک کند.

جادری با تاکید بر تشکیل شرکت توسعه و عمران استان هرمزگان، بیان داشت: این کار در دیگر استان ها صورت گرفته و شهرداری و استانداری و دیگر دستگاه ها می توانند با سرمایه گذاری به تشکیل این شرکت کمک کنند و کارهای عمرانی به این شرکت واگذار شود و درآمدزایی داشته باشیم.

وی گفت: شهرداری باید طرح هایی را که درآمدزایی دارد، پیگیری کند و بخش خصوصی را نیز در کارها مشارکت دهد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه طرح بازارچه ماهی بندرعباس دارای تخلفات قانونی فراوانی است، عنوان کرد: در این خصوص در حال پیگیری هستیم تا جلسه ای با حضور استانداری، شهرداری و شورای شهر، نمایندگان مجلس، قوه قضائیه و سرمایه گذار طرح برگزار و وضعیت این پروژه تعیین تکلیف نهایی شود.

جادری تاکید کرد: شورای شهر باید از ساحل بندرعباس دفاع کند و اجازه ندهد در حریم دریا ساخت و ساز انجام شود و اگر همه بخواهند در محدوده دریا و ساحل ساخت و ساز کنند، ساحل بندرعباس غارت خواهد شد که باید از این کار جلوگیری کنیم چون ساحل امانت آیندگان است.

وی بندرعباس را نگین درخشان ایران در آینده دانست و خاطرنشان کرد: این شهر دارای مزیت های مختلفی است که آن را به نگین ایران تبدیل خواهد کرد و گردشگران بسیاری نیز برای دیدن دریا به هرمزگان و بندرعباس می آیند و همه باید برای حفظ ساحل و دریا تلاش کنیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اضافه کرد: شورای شهر، متولی اصلی شهر است و جایگاهی دارد که در کل دنیا به آن پارلمان محلی می گویند و بر این اساس اعضای شورای شهر باید به تقویت این نهاد مهم کمک کنند.

*شوراها دارای ظرفیت های قانونی و مردمی بسیاری هستند

شایان ذکر است؛ دکتر مسعود دالمن سرپرست معاونت عمرانی استانداری هرمزگان نیز در این نشست، بیان داشت: شوراها دارای ظرفیت های قانونی و مردمی بسیاری هستند که می توانند در بسیاری از زمینه ها کمک کنند.

وی با تاکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت شورای شهر بندرعباس، افزود: در طرح مدیریت یکپارچه شهری که در حال پیگیری است باید بتوانیم شهرداری ها را فعال تر کرده و شوراها را نیز بیشتر در امور شهر مشارکت دهیم تا پارلمان محلی به معنای واقعی شکل بگیرد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری هرمزگان ادامه داد: طرح تفضیلی شهر بندرعباس یکی از وظایف مهم شوراست که باید پیگیری شود و در بحث بافت فرسوده بندرعباس نیز جلسات و بازدیدهایی داشته ایم تا با اجرای برنامه ای جدی با همکاری شورای شهر، حاشیه نشینی کاهش یابد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری صدف، تاریخ انتشار: -، کد مطلب: -:www. sadafnews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین