پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۴۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۹
رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران گفت: صلاحیت مجتمع قضایی کارکنان دولت، کشوری و استانی است و به پرونده های له یا علیه شهرداری تهران در این مجتمع قضایی رسیدگی می شود.

شعار سال: عباس پوریانی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مجتمع قضایی دادگاه کیفری افزود: به تمام اتهامات اشخاصی که مشمول ماده 307 قانون آیین دادرسی کیفری هستند، در این مجتمع و دادگاه های کیفری ذیصلاح مستقر در تهران رسیدگی می شود.

طبق ماده 307 قانون آیین دادرسی کیفری، رسیدگی به اتهامات رؤسای قوای سه‏گانه و معاونان و مشاوران آنان، رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای شورای نگهبان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، وزیران و معاونان وزیران، دارندگان پایه قضایی، رئیس و دادستان دیوان محاسبات، سفیران، استانداران، فرمانداران مراکز استان و جرایم عمومی افسران نظامی و انتظامی از درجه سرتیپ و بالاتر یا دارای درجه سرتیپ دومی شاغل در محل های سرلشکری یا فرماندهی تیپ مستقل، حسب مورد در صلاحیت دادگاه‌های کیفری تهران است، مگر آنکه رسیدگی به این جرایم به موجب قوانین خاص در صلاحیت مراجع دیگری باشد.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران اظهار داشت: پرونده های مربوط به اتهامات کارکنان دولت، دستگاه های عمومی و شهرداری نیز در مجتمع قضایی کارکنان دولت رسیدگی می شود.

وی افزود: همچنین در این مجتمع به پرونده های مربوط به منابع طبیعی بررسی می شود و تاکنون آرای متقنی در این زمینه صادر شده است.

پوریانی خاطرنشان کرد: علاوه بر شعب کیفری مجتمع قضایی کارکنان دولت، دو شعبه حقوقی نیز به صورت تخصصی به تمام پرونده هایی که له یا علیه شهرداری در تهران مطرح می شود، رسیدگی می کنند.

پوریانی به همراه حسینی رئیس مجتمع قضایی کارکنان دولت از شعبه ها و بخش های مختلف این مجتمع قضایی بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند کار قرار گرفتند.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران همچنین در حاشیه بازدید از مجتمع قضایی دادگاه کیفری، به اظهارات برخی ارباب رجوع حاضر در مجتمع توجه کرد.

مجتمع قضایی کارکنان دولت شش شعبه دارد که در این شعبه ها به اتهامات کارکنان دولت و شهرداری تهران رسیدگی می شود؛ پرونده های ویژه کارکنان دولت و همچنین شهرداری ها در هر شهر و استان برای رسیدگی به تهران ارجاع و این پرونده ها مانند پرونده تخلفات انتخاباتی در استان ها، در مجتمع قضایی ویژه جرایم کارکنان دولت رسیدگی می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ایران، تاریخ انتشار 1 خرداد 97 ، کد مطلب: 82922805، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
0
0
واقعا د زمینه عدالت به قول رهبری عزیزمان عقب مانده ایم...باید سیستم رو درست کرد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین